
در آخرین گزارش استنادی پایگاه Web of Science ضریب تأثیر (IF) مجلات بین المللی پژوهشکده نظر ارتقا پیدا کرد.
ریسک محوری یعنی شناسایی ریسک، الویت بندی برنامه ها بر مبنای مفهوم ریسک و آمادگی برای احتمال وقوع هرگونه فاجعه که باید مبنای سیاست مدیریت شهری قرار گیرد.
مسئله مداخله در بستر و حاشیه رودخانه های شهری به تعارضات منافع بین شهرداری و وزارت نیرو انجامیده که اغلب با دخالت نهادهای مدیریتی تعیین وضعیت گردیده است.
مجلس شورای اسلامی فاقد کمیسیون تخصصی گردشگری است. وزارتخانه جدید هم هیچ برنامه عملی که نشان از اهمیت و ارتقای جایگاه «سواد گردشگری» باشد، ارایه ندادهاند.
مسائل سیاسی مسکن در تهران مانند دنبال مقصر گرانی بودن، یافتن سلطان، احتکار و تقاضا برای ورود پلیس برای کنترل قیمت، اقدماتی است که شرایط را بغرنج می کنند.
نامگذاری رودخانه فرحزاد به رود دره نشان از عدم شناخت مولفههای طبیعی و تاریخی آن است. طراحی این رودخانه فراتر از ایجاد یک پارک با ابعاد اکولوژیکی است.
پاسخ به گريزِ دائم شهرداری تهران از حل مشكلاتِ ساختاريِ اين شهر محتاج مطالعهای تاريخی است؛ تاريخِ تبديل شدنِ تهران به یک رسانه – نمايشگاهی به وسعت يك شهر.
در آخرین گزارش استنادی پایگاه Web of Science ضریب تأثیر (IF) مجلات بین المللی پژوهشکده نظر ارتقا پیدا کرد.
درست برعکس شهرسازی در ایران، برنامه ریزی فضایی، شهری و آمایشی مانند پیاز، یک کلیت منسجم و در لایه های متعدد از موضوع ها را شامل می شود
با حاکمیت نگاه منظر شهری و پذیرش راهبردهای زندگی پیاده می توان از فضاهای گمشده شهری مانند پلها و بزرگراه ها در ایجاد فضاهای جمعی بهره برد.
تنوع کاربری، توجه به مبلمان، حفظ حریم، زیبایی بصری و نقاط مکث می تواند تمایل بیشتری در شهروندان برای حضور در بازار ایجاد نماید.
بیابان شهری جایی است که اگرچه درخواست و حضور انسانی هست ولی به نیازهای یک باهم بودگی انسانی در آن توجه نمی شود.
درآمد و توسعه مبتنی بر ساخت و ساز یا املاک همان کارکردی را برای تهران دارد که نفت با همان ویژگی ها برای اقتصاد ملی دارد.