
در آخرین گزارش استنادی پایگاه Web of Science ضریب تأثیر (IF) مجلات بین المللی پژوهشکده نظر ارتقا پیدا کرد.
تعاریف واژه منظر نشان دهنده وجود دو جزء اصلی در آن است؛ انسان و محیط. منظر پدیده ای است که بهواسطه ادراک ما از محیط و تفسیر ذهن، توأمان حاصل می شود.
تنها نگاهی که می تواند مردم را به رضایتمندی بیشتر برساند، مشارکت آنها به معنای در نظرگرفتن همۀ مردم و همچنین توجه به ذهنیت آنها در طرح های شهری است.
نگاه مدیریت شهری معطوف به زيباسازی ظاهر شهر است و روابط پيچيده ای كه منجر به تولید منظر شهری زيبا می شود در آن كنار گذاشته شده است.
پرونده منظر ساسانی فارس، منظری از میراث طبیعی و فرهنگی و سبک زندگی بشری را در طول تاریخ و در یک گستره جغرافیایی مورد شناسایی قرار داده و مستند می کند.
پیادهروی باید به عنوان تفکری جدی در دیسیپلین معماری منظر در بحث “پیاده روی در منظرشهری” و به مثابه بخشی از فرآیند و روش طراحی، به رسمیت شناخته شود.
این عکس، مهمترین نما از فیلم است. در قاب، کودک به عنوان نقطهای اشارهشونده، تحرکی معنادار برای مخاطب ساخته و مضمون فیلم را در دستیابی به مقصد بیان میکند.
در آخرین گزارش استنادی پایگاه Web of Science ضریب تأثیر (IF) مجلات بین المللی پژوهشکده نظر ارتقا پیدا کرد.
برای احیای نقش رودخانه خشک به مثابه ستون فقرات شهر شیراز، طرح راهبردی با رویکردهای زیست محیطی، منظرین و کارکردی باید در دستور کار قرار گیرد.
تعارضات فرهنگی بین آحاد مردم انرژی آنها را جهت پیشرفت جامعه خنثی می کند و جامعه شاهد نزاعی پایان ناپذیر بین محرومان و برخورداران خواهد بود.
پاکزاد منظر را معادل محیط می داند و تنها در عالم محسوسات به آن می نگرد و آنچه را که در تعاریف علمی از منظر ارائه می شود، سیما معرفی می کند.
پس از انقلاب بسیاری از هنرمندان از ایران به امریکا مهاجرت کردند و غلط واژه «ایرونی» به جای «ایرانی» را مورد استفاده قرار می دادند!
دو طرح مسجد ولیعصر به شکلی اغراق شده دو طیف فکری معماری معاصر ایرانی را در برخورد با مسجد امروز و سرگشتگی در انتخاب زبان را نشان می دهند.