پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

بوسه بدرقه؛ مروری بر یک ماجرای نیویورکی

«اورموند جیلی»(Ormond Gigli)، عکاسی بود که در سال 1960، تصویر معروف «دختران در پنجره‌ها» (Girls in the Windows) را با ابتکار خود خلق کرد. عکسی که به تقریب جزو پر فروش‌ترین عکسهای جهان شد

صفحه اصلی
اخبار
سحر سلخی

بوسه بدرقه؛ مروری بر یک ماجرای نیویورکی

«اورموند جیلی»(Ormond Gigli)، عکاسی بود که در سال 1960، تصویر معروف «دختران در پنجره‌ها» (Girls in the Windows) را با ابتکار خود خلق کرد. عکسی که به تقریب جزو پر فروش‌ترین عکسهای جهان شد

مفهوم زمان در نگارگری
نگارگری
گلناز کشاورز

مفهوم زمان در نگارگری ، قسمت نهم

زمان در عالم مثال نیز جاری و ساری است اما مقیاس آن با عالم ماده متفاوت است. با توجه به عالم مثال، نگارگر تنها می‌تواند از طریق نمایش نشانه‌هایی زمان‌هایی مختلف را در نگارگری به نمایش بگذارند و نه از طریق نمایش تأثیرات فیزیكی زمان‌های مختلف، همچون سایه و تیرگی‌ و روشنی‌ها.

پاسخ معماری شوشتر به منظر رود کارون
منظر طبیعی
سیده زهرا مردانی

پاسخ معماری شوشتر به منظر رود کارون

در شهر شوشتر و جداره رود کارون، با معماری متفاوت این منطقه روبرو هستیم که متأثر از جلوه‌های منظرین رود است. شهری که از آن به دشت میان ‌آب تعبیر می‌شود و معماری آن که محصول حرکت، کشمکش و قرار است، ساکنِ بستر رود شده است.

انيميشن تبر / فسمت اول

تبر به نویسندگی استاد احمد عربانی درباره حیات در جنگلی زیبا و سرزنده است که با ورود تبری بیمار که درخت ها و بوته گلها را قطع می کرد مورد تهدید قرار می گیرد. تلاش های جداگانه گیاهان به سرانجام نمی رسد اما وقتی گیاهان ارزش اتحاد را در می یابند تبر نابود می شود.

زمان و مکان در نگارگری ایرانی
نگارگری
گلناز کشاورز

زمان و مکان در نگارگری ایرانی ، قسمت هشتم

در نگارگری برای فراهم شدن شرایط پلان بندی عمومی از شگرد افق رفیع استفاده می‌شد كه سبب حجم‌دار شدن فضا در محدودۀ حركت اصلی می‌شود. شگرد افق رفیع بدین معنا است كه خط فرضی افق تا نزدیك مرز فوقانی تصویر بالا می‌رود. و سطح آسمان بسیار باریك‌تر از زمین نموده می‌شود