
پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر کرسی علمی ترویجی با موضوع «ویلاسازی در خلاء نظریه؛ از بحران بوم تا ایده ویژن» برگزار میکند. به گزارش نظرآنلاین، کرسی علمی ترویجی «ویلاسازی در خلاء نظریه» برگزار می شود. ارائهدهندگان:دکتر بابک داریوشعضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی فرهنگشهرمدیر مؤسسه مطالعات معماری ویلا مهندس امیرعباس ابوطالبیپژوهشگر موسسه پژوهشی فرهنگشهرسردبیر مجله ویلا ناقد:دکتر علی سامانی مجدمدیر مرکز تحقیقاتی زیستمحیطی زندهرود مکان:گالری نظرگاهتهران، خیابان دکتر قریب، شماره
پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر کرسی علمی ترویجی با موضوع «ویلاسازی در خلاء نظریه؛ از بحران بوم تا ایده ویژن» برگزار میکند. به گزارش نظرآنلاین، کرسی علمی ترویجی «ویلاسازی در خلاء نظریه» برگزار می شود. ارائهدهندگان:دکتر بابک داریوشعضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی فرهنگشهرمدیر مؤسسه مطالعات معماری ویلا مهندس امیرعباس ابوطالبیپژوهشگر موسسه پژوهشی فرهنگشهرسردبیر مجله ویلا ناقد:دکتر علی سامانی مجدمدیر مرکز تحقیقاتی زیستمحیطی زندهرود مکان:گالری نظرگاهتهران، خیابان دکتر قریب، شماره 23 زمان:چهارشنبه،30 مهر 1404ساعت 15 تا 17 برای مشاهده اینستاگرام گالری نظرگاه اینجا کلیک کنید.
فرضیه اندیشه و نگاه آیینی در مذهب بودایی موجب وابستگی این مذهب به عناصر مادی از قبیل بو، صدا، تزیینات و فرم خاص معماری شده. معماری فضاهای آن براساس سمبلها و نمادین است و در نتیجه میان اولین معابد آن (جوخونگ در لهاسا ـ7ق م) و معابد اخیر آن در پکن پیشرفت چندانی ملاحضه نمیکنیم. از طرف دیگر، فرم ایجاد شدهی معابد اندیشهی افراد را تحت تأثیر قرار میدهد و در ساخت بینش آنها نسبت به دین بودا نقش مهمی را بازی میکند. ضرورت موضوع:بابررسی اجمالی تعالیم بودا و در نظر داشتن فاصله زمانی که بین ساخت اولین معابد و زمان ظهور بودا وجود دارد، متوجه میشویم که اولین معابد براساس الگویی ساخته شدهاند که برآمده از تفسیر اندیشهی بودا در چند قرن بعد از او شکل گرفته. یعنی در این فاصله زمانی تصویری از بودا ایجاد شده که در این معماری تبلور میشود و این معماری تفسیر از دین را برای مردم بعدی ایجاد میکند. که این تفسیر لزوماً با تمامی تعالیم بودا هماهنگی ندارد. از تأثیرات آیین بر معماری معابد میتوان به پیچیدگی، داشتن خود فضاها، تزیینات زیاد، تاریکی و در نهایت عدم شفافیت فضاها اشاره کرد که اینها شاید ناشی از این باشد که بودا اساساً دین
در این نوشته، برخی از سیاستهای کشور فرانسه در مدیریت تسهیلات و خدمات گردشگری در سه حوزۀ طبیعی، روستایی و شهری ارائه میشود.
ساختار کلی شهر جیاتسه از تقاطع دو خیابان عریض که در محل تقاطع آنها میدان اصلی شهر قرار دارد ساخته شده است. میدان مذکور رو به قلعهای که انگلیسها ساختهاند قرار دارد.
نخستین تلقی از منظر شهری نزد مدیران و حرفهمندان، ساماندهی نمای ساختمانها و یکسانی سبک معماری آنها بود.
در رابطه با ارتباط میان نگارگری و عالم مثال عدهای بر این عقیدهاند كه «فضا در مینیاتور ایرانی در واقع نمودار این فضای ملكوتی [عالم مثال] است واشكال و رنگهای آن جلوهای از اشكال و رنگهای همین عالم مثال است»