پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

برند سازی، هویت دستوری نمادهای کلانشهر تهران

برندسازی، هویت دستوری نمادهای کلانشهر تهران

نمادهای تکلیفی شهر به عنوان یک استراتژی قدرتمند برای برندسازی و ایجاد تصویری رسانه ای در سطح بین الملل اهمیت داشته و ارتباطی مفهومی با اجتماع برقرار نخواهد شد.

مسکن از چه جهت منظر است؟

مسکن از چه جهت منظر است؟

مي توان مسکن را منظري دانست که مخاطب را به رسميت شناخته و از دريچه نگاه او و در استحاله ذهنيات و اصيل تلقي مي گردد.

شهروندی در عصر حاضر

شهروندی در عصر حاضر

بالاترین سطح مشارکت زمانی محقق می شود که فرآیند مدیریت شهری توسط مردم قدرتمند و توانمند، انجام شود. اما در شعار شهروندی، حق و قدرتی به مردم تفویض نشده است.

تضاد بین مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان و پارکینگ های اعطایی در جوازهای ساخت و ساز
مسکن
الهام نهاوندی

تضاد بین مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان و پارکینگ های اعطایی در جوازهای ساخت و ساز

اداره ثبت اسناد کشور تاکید بسیار بر روی ابعاد پارکینگ در مبحث چهارم می نماید که گاهی منجر به حذف پارکینگ جواز شده و مشکلاتی را برای سازندگان به وجود می آورد.

سنجش زیست محیطی منظر
مبانی نظری منظر
صبا سلطان‌قرائی

سنجش زیست محیطی منظر

معیارهای ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست در صورتی ظرفیت برای تحلیل منظر خواهد داشت که بتواند انسان را با همه ابعاد وجودی و زیست محیطی مورد مطالعه قرار دهد.

پل، عنصر فراموش شده در منظر شهر اهواز
منظر
محمد فرشیدی

پل، عنصر فراموش شده در منظر شهر اهواز

ابعاد چندگانه پل های اهواز توانسته منظر آنرا به عنوان منظری ماندگار در ذهن مردم ثبت کند و ادامه رویکرد عملکردی صرف، موجب کمرنگ شدن آن در خاطرات عامه خواهد شد.

نگاه کلیشه ای به طرح کاشت در فضاهای شهری
منظر
ریحانه خرم‌رویی

نگاه کلیشه ای به طرح کاشت در فضاهای شهری

تا زمانی که به توده های گیاهی به صورت امری کلی نگریسته نشود، نمی توان دیدگاه های کلیشه ای نسبت به طرح کاشت گیاهان در فضاهای سبز شهری را تغییر داد.

محله معاصر؛ مفهومی که باید از نو شناخت!
منظر
مرتضی همتی

محله معاصر؛ مفهومی که باید از نو شناخت!

به منظور تدوین مولفه‌ های محله معاصر به جای آنکه معیارها از محله سنتی یا محله قراردادی مدیریت شهری اخذ شود، باید داده ‌ها از ذهن ساکنین شهر معاصر برداشت شود.