پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

کرسی علمی-ترویجی «ویلاسازی در خلاء نظریه» 30 مهرماه برگزار می شود

پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر کرسی علمی ترویجی با موضوع «ویلاسازی در خلاء نظریه؛ از بحران بوم تا ایده ویژن» برگزار می‌کند. به گزارش نظرآنلاین، کرسی علمی ترویجی «ویلاسازی در خلاء نظریه» برگزار می شود. ارائه‌دهندگان:دکتر بابک داریوشعضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی فرهنگشهرمدیر مؤسسه مطالعات معماری ویلا مهندس امیرعباس ابوطالبیپژوهشگر موسسه پژوهشی فرهنگشهرسردبیر مجله ویلا ناقد:دکتر علی سامانی مجدمدیر مرکز تحقیقاتی زیست‌محیطی زنده‌رود مکان:گالری نظرگاهتهران، خیابان دکتر قریب، شماره

صفحه اصلی
اخبار
میلاد شیراوند

کرسی علمی-ترویجی «ویلاسازی در خلاء نظریه» 30 مهرماه برگزار می شود

پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر کرسی علمی ترویجی با موضوع «ویلاسازی در خلاء نظریه؛ از بحران بوم تا ایده ویژن» برگزار می‌کند. به گزارش نظرآنلاین، کرسی علمی ترویجی «ویلاسازی در خلاء نظریه» برگزار می شود. ارائه‌دهندگان:دکتر بابک داریوشعضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی فرهنگشهرمدیر مؤسسه مطالعات معماری ویلا مهندس امیرعباس ابوطالبیپژوهشگر موسسه پژوهشی فرهنگشهرسردبیر مجله ویلا ناقد:دکتر علی سامانی مجدمدیر مرکز تحقیقاتی زیست‌محیطی زنده‌رود مکان:گالری نظرگاهتهران، خیابان دکتر قریب، شماره 23 زمان:چهارشنبه،30 مهر 1404ساعت 15 تا 17 برای مشاهده اینستاگرام گالری نظرگاه اینجا کلیک کنید.

صفحه اصلی
تک‌نگاری
جنت رحمت پناه

مونوگرافی: ناحیۀ باند شانگهای

ناحیۀ باند شانگهای در سال ۱۹۳۰، محل ساختمان‌ها، مراکز تجاری و مالی شهر بوده است. امروزه هم بلند ترین بناها و بزرگترین بانک‌های جهانی و ساختمان های تجاری شهر در ناحیه باند قرار گرفته‌اند

صفحه اصلی
تک‌نگاری
جنت رحمت پناه

مونوگرافی: ناحیۀ باند شانگهای

ناحیۀ باند شانگهای در سال ۱۹۳۰، محل ساختمان‌ها، مراکز تجاری و مالی شهر بوده است. امروزه هم بلندترین بناها و بزرگترین بانک‌های جهانی در آن قرار گرفته‌اند

زمان و مکان در نگارگری ایرانی ، قسمت هفتم

اگر دید خاص نگارگر نسبت به جهان هستی كه نشأت گرفته از مذهب او بود، وجود نداشت، هیچگاه آثار نگارگری این چنینی خلق نمی‌شد. به تصویر كشیدن زمان و مكانی كه هم خاصیت مادی و هم خاصیت غیرمادی داشته باشد، كاری دشوار می‌نماید و شاید راه‌حلی كه نگارگران ایرانی در این مورد اتخاذ كردند، بهترین گزینه بوده باشد.

مفهوم زمان در نگارگری
نگارگری
گلناز کشاورز

زمان و مکان در نگارگری ایرانی، قسمت ششم

تصویر قصر ضحاك در نیمه‌شب ، علی‌رغم زمانی كه داستان در آن مطرح شده، و حتی وجود نشانه‌های آن یعنی ماه و ستارگان ، آسمان ابری، شمع‌های در دست بانوان و مشعل‌هایی كه در دست نگهبانان قصر است هیچ‌گونه نشانه‌ای از تأثیرات فیزیكی نور كه در حالت طبیعی مورد انتظار است، دیده نمی‌شود.