پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

گذر از «گذر» جلوخان/ دعوت به مراسمِ تاب بر تَن زدن

اینستالیشن «گذر» اثر محسن رافعی چیدمانی تعاملی و مکان-ویژه است. اثری که به ابعاد سه متر و نیم در ده متر است که با لوله‌های داربست، پارچه کنفی و الوار چوبی ساخته شده و بر روی حوض محوطه ورودی ساختمان خانه هنرمندان ایران از سمت خیابان موسوی نصب شده است.

مسکن ۳۵ متری؛ قفس استیصال یا آشیانه امید

مسکن ۳۵ متری؛ قفس استیصال یا آشیانه امید

برای تشکیل یک زندگی مستقل، اولین گام تامین مسکن مستقل است. الگوی سکونت 35 مترمربعی در تهران می تواند راهکار مناسبی برای تامین مسکن برای جوانان باشد.

پیاده رو به مثابه فضای جمعی

پیاده رو به مثابه فضای جمعی

پیاده‌رو برای تبدیل به فضای جمعی مناسب است. زیرا فرد پیاده به‌واسطه تنوع کیفیت حضور (عبور، مکث، نظاره، پرسه، …) و کمیت زمانی، حداکثر تجربه را در فضا دارد.

نمای ملک، حق عمومی یا شخصی؟

نمای ملک، حق عمومی یا شخصی؟

مدیریت شهری تهران در حال ارزیابی جهت عمق بخشیدن به رویکرد یکسان ساز سیمای شهری تهران است و رویکرد تمامیت خواهانه، آن در تضاد با حق عمومی قرار گرفته است.

مولوی و نقد هنری

هستی شناسی و معرفت شناسی مولانا

هستی‌شناسی مولانا و به تبع آن، معرفت‌شناسی‌ او، با سایر متفکران شرقی و غربی تفاوت دارد و بسیار شبیه اندیشه سهروردی است. وی وجود را به «نور» تشبیه می‌کند.

طرح "مسکن اجتماعی قابل توسعه"

طرح “مسکن اجتماعی قابل توسعه”

رویکرد طرح مسکن اجتماعی آراونا از پذیرش واقعیت کمبود منابع در میان مدیران و به رسمیت شناختن مردم به عنوان عناصری فعال در تصمیم گیری و اجرا ناشی گردیده است.

سینما ماشینی؛ نشانگان بیماریهای مزمن مدیریت شهری

سینما ماشینی؛ نشانگان بیماریهای مزمن مدیریت شهری

اولویت در زمان شیوع کرونا، توزیع عادلانه، تضاد با انسان محوری، فقدان مشارکت و تاثیر بیماری جلوه گری مدیریت شهری در اجرا، از ابهامات برنامه سینما ماشینی است.

صفحه اصلی
یادداشت
سحر سلخی

گذر از «گذر» جلوخان/ دعوت به مراسمِ تاب بر تَن زدن

اینستالیشن «گذر» اثر محسن رافعی چیدمانی تعاملی و مکان-ویژه است. اثری که به ابعاد سه متر و نیم در ده متر است که با لوله‌های داربست، پارچه کنفی و الوار چوبی ساخته شده و بر روی حوض محوطه ورودی ساختمان خانه هنرمندان ایران از سمت خیابان موسوی نصب شده است.