پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

گذر از «گذر» جلوخان/ دعوت به مراسمِ تاب بر تَن زدن

اینستالیشن «گذر» اثر محسن رافعی چیدمانی تعاملی و مکان-ویژه است. اثری که به ابعاد سه متر و نیم در ده متر است که با لوله‌های داربست، پارچه کنفی و الوار چوبی ساخته شده و بر روی حوض محوطه ورودی ساختمان خانه هنرمندان ایران از سمت خیابان موسوی نصب شده است.

خاطره ای از استاد دریابندری

خاطره ای از استاد دریابندری

استاد نجف دریابندری به ریشه افسردگی شهری پرداخته و خیال شهری را تصویر می کرد که روزی شاید “ایده شهر- بندر” بوشهر جدید باید بر پایه آن شکل و ساختار بگیرد.

بودجه شهرداری تهران برای پروژه های عمرانی چقدر است؟

سهم کم پروژه های عمرانی از بودجه شهرداری تهران

درصد بسیار کم هزینه پروژه های عمرانی در بودجه شهرداری تهران، از موانع توسعه این شهر است که البته آثار ناشی از کسری بودجه نیز همواره آنرا تهدید می کند.

نظام بصری منظر شهری

نظام بصری منظر شهری

نظام بصری با اثرپذیری از عوامل شکل‌دهنده منظر شهری، می‌تواند در ارتقاء یا تنزل عینی و ذهنی کیفیت فضاهای شهری، تعاملات اجتماعی و ادراک فرد از فضا مؤثر باشد.

تحولات منظر ميدان های شهری در ايران

تحولات منظر ميدان های شهری در ايران

ازدحام کاربری‌ّهایی مانند پایانه و شعب سازمانها همراه با ذهنیت مردم، هم عملکرد میدان به عنوان مرکز گردهمایی و هم عملکرد ترافیکی (فلکه) را مختل کرده است.

صفحه اصلی
یادداشت
سحر سلخی

گذر از «گذر» جلوخان/ دعوت به مراسمِ تاب بر تَن زدن

اینستالیشن «گذر» اثر محسن رافعی چیدمانی تعاملی و مکان-ویژه است. اثری که به ابعاد سه متر و نیم در ده متر است که با لوله‌های داربست، پارچه کنفی و الوار چوبی ساخته شده و بر روی حوض محوطه ورودی ساختمان خانه هنرمندان ایران از سمت خیابان موسوی نصب شده است.

نقدی بر کتاب «داستان تهران»
منظر شهری
فرنوش مخلص

نقدی بر کتاب «داستان تهران»

مطالب کتاب داستان تهران فاقد اعتبار پژوهشی بوده و در میان منابع بسیار زیاد و معتبر در خصوص تهران، بسیار ضعیف و غیر قابل ارجاع است.

فقر منابع در پژوهش فنی معماری
معماری اسلامی
سید محمدباقر منصوری

فقر منابع در پژوهش فنی معماری

ساده سازی دسترسی و روشن سازی مباحث فنی معماری ما می تواند موجب اشتیاق در شکل گیری پژوهش هایی نو آورانه در این حوزه باشد.