پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

گذر از «گذر» جلوخان/ دعوت به مراسمِ تاب بر تَن زدن

اینستالیشن «گذر» اثر محسن رافعی چیدمانی تعاملی و مکان-ویژه است. اثری که به ابعاد سه متر و نیم در ده متر است که با لوله‌های داربست، پارچه کنفی و الوار چوبی ساخته شده و بر روی حوض محوطه ورودی ساختمان خانه هنرمندان ایران از سمت خیابان موسوی نصب شده است.

رنگ های نمادین در هنر ایران

رنگ های نمادین در هنر ایران

مرور آثار باستانی ایران نشان میدهد، رنگ همواره نمادی مهم و سخنگو برای ساخت و آفرینش اثر هنری بوده که ظرفیت آن را داشته تا برای معنابخشی به کار گرفته شود.

مولوی و نقد هنری

زبان‌شناسی مولانا

مولانا در زبان‌شناسی خود، سه افق زبانی را معرفی می‌کند. زبان حس که زبانی عاریتی است. زبان دل که وسیله‌ای برای دانستن است و زبان حق که حقیقت زبان است.

صفحه اصلی
یادداشت
سحر سلخی

گذر از «گذر» جلوخان/ دعوت به مراسمِ تاب بر تَن زدن

اینستالیشن «گذر» اثر محسن رافعی چیدمانی تعاملی و مکان-ویژه است. اثری که به ابعاد سه متر و نیم در ده متر است که با لوله‌های داربست، پارچه کنفی و الوار چوبی ساخته شده و بر روی حوض محوطه ورودی ساختمان خانه هنرمندان ایران از سمت خیابان موسوی نصب شده است.

آیا خیابان استاد معین، خیابانی اجتماعی است؟
منظر شهری
سروین الهی

آیا خیابان استاد معین، خیابانی اجتماعی است؟

در طرح خیابان اجتماعی، نقش خیابان را با در نظر گرفتن ویژگیهای ابتدایی عملکردی مثل آبروها، مسیر سواره و پیاده صرفا به یک معبر تنزل یافته است.

منظر سیاه و سفید شهری
منظر شهری
هانی ارجمندی

منظر سیاه و سفید شهری

عدم تغییر منظر رنگی شهر یا تشویق مردم بر خرید خودروهای رنگی با شرایط خاص و مطلوب، سیاست ­هایی است که شهرها را به سمت سیاه و سفید شدن می ­برد.

نام خیابان، نمادی از منظر خیابان است
منظر شهری
محمد آتشین بار

نام خیابان، نمادی از منظر خیابان است

تغییر نام خیابان‌ها در تهران، سنتی است که پس از انقلاب رواج یافت و مدیریت شهری برای بزرگداشت مشاهیر کشور در صدد تغییر نام خیابان‌‌ها برآمد.

نوسازی مرگبار
نوسازی شهری
پریچهر صابونچی

نوسازی مرگبار

عدم انعطاف ‌پذیری برنامه نوسازی در افزایش تاب آوری و پیش بینی زیرساخت برای بحرانها، ساکنان با زندگی در بافت فرسوده در ریسک بالای قرار دارند.