درباره ما
نظرآنلاین
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
منو
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
«اورموند جیلی»(Ormond Gigli)، عکاسی بود که در سال 1960، تصویر معروف «دختران در پنجرهها» (Girls in the Windows) را با ابتکار خود خلق کرد. عکسی که به تقریب جزو پر فروشترین عکسهای جهان شد
هوشمند سازی، نتیجه گسترش تکنولوژی در ابعاد گوناگون است که پای آن به جاده ها و خودروها نیز کشیده شده تا به دنبال آن افزایش ایمنی و رفاه حال مسافران فراهم شود.
در منظر، آشنایی زدایی، اشتباه رایجی است که توسط طراحان و هنرمندان رخ میدهد و آشنایی را مقابل نو بودن قرار میدهند.
آیا روند تبدیل درختان خشکیده خیابان ولی عصر تهران به درخت مجسمه ها و اثر هنری، رویکرد مناسبی در منظر شهری به حساب می آید؟
احیای سکونت نیز در گروی تغییر نگاه نهاد های اثر گذارو تصمیم گیر در بافت حریم رضوی در یک سمت و احیای علقه شهروندان نسبت به بافت پیرامون در سمت دیگر است.
در قرائت کلنگر، اجزای سیستم در راستای تحقق هدف مشخص هر یک نقشی بر عهده دارند و در رابطه با یکدیگر مفهومی نو بنام شهر را در ذهن مخاطب خود شکل میدهند.
مکان حادثه ساختمان متروپل، در ارتباطی مستقیم با منظر شهری آبادان عمل می کند. به عبارتی دیگر این مکان همواره در جریان زیست شهری نقشی پر رنگ را ایفا خواهد نمود.
«اورموند جیلی»(Ormond Gigli)، عکاسی بود که در سال 1960، تصویر معروف «دختران در پنجرهها» (Girls in the Windows) را با ابتکار خود خلق کرد. عکسی که به تقریب جزو پر فروشترین عکسهای جهان شد
مسیرهای ویژه دوچرخه در پیادهروها نشان میدهد غالباً بدون توجه به ارزشهای محيطی و ایمنی ایجاد شده و به خطری جدی برای عابرین پیاده تبدیل شده اند.
بهره از معماری ایرانی-اسلامی در احداث غرفه یک شرکت بریتانیایی برای ارائه خود در یک نمایشگاه جهانی چه دلیلی میتواند داشته باشد؟
مدیریت شهری تهران در قوانین جاری به عنوان شعبه ای تراکم زدایی شده از دولت مرکزی مطرح است که به امور کراهت آمیز محلی مشغول است.
دانشجو محوری به معنای دانشجو سالاری است و گویی دانشگاه به مثابه یک بنگاه اقتصادی باید مشتری مدار بوده و مشتری ها را به هر ترتیبی راضی نگه دارد!
منظر به عنوان پدیده ای عینی – ذهنی که نسبی و پویا بودن از ویژگی های مهم آن است، در تفسیر فضا عینیت و ذهنیت را توأمان و غیر قابل انفکاک می داند.
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.