پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

گذر از «گذر» جلوخان/ دعوت به مراسمِ تاب بر تَن زدن

اینستالیشن «گذر» اثر محسن رافعی چیدمانی تعاملی و مکان-ویژه است. اثری که به ابعاد سه متر و نیم در ده متر است که با لوله‌های داربست، پارچه کنفی و الوار چوبی ساخته شده و بر روی حوض محوطه ورودی ساختمان خانه هنرمندان ایران از سمت خیابان موسوی نصب شده است.

صفحه اصلی
یادداشت
سحر سلخی

گذر از «گذر» جلوخان/ دعوت به مراسمِ تاب بر تَن زدن

اینستالیشن «گذر» اثر محسن رافعی چیدمانی تعاملی و مکان-ویژه است. اثری که به ابعاد سه متر و نیم در ده متر است که با لوله‌های داربست، پارچه کنفی و الوار چوبی ساخته شده و بر روی حوض محوطه ورودی ساختمان خانه هنرمندان ایران از سمت خیابان موسوی نصب شده است.

صادرات نخل پس از صادرات خاک
منظر
یونس غربالی‌مقدم

صادرات نخل پس از صادرات خاک

متولیان موضوع صادرات برای محصولات طبیعی مانند نخل با اتخاذ سیاستهای مناسب بازرگانی، مانع از ارزان فروشی سرمایه ‌های ملی و میراث طبیعی کشور شوند.

هویت بخشی و ارتقا منظر شهری؛ شعار یا برنامه عملی؟
منظر
مهدی حسین‌زاده

هویت بخشی و ارتقا منظر شهری؛ شعار یا برنامه عملی؟

هر مداخله در شهر که با توجیهات هویت بخشی، بـه دنبال بازگرداندن اسم یا تکرار شکل، مصالح و رنگ­ های گذشته باشد مبنای مستحکمی ندارند و اغلب راه گشا نخواهند بود.

گردشگری سرگردان در ميان تعابير مختلف
گردشگری
پروانه پرچکانی

گردشگری سرگردان در ميان تعابير مختلف

گردشگری کالونچر يا فرهنگ جويی ريسکی يک رويکرد است که نیازمند اعتماد به‌ نفس و ميل به مهارت­های اخلاقي برای لذت بردن از فعالیتهاي ماجراجویی طبيعي و فرهنگي است.