پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

نماد هایی برای شهر یا نماد هایی در شهر

نماد هایی برای شهر یا نماد هایی در شهر

معنا بخشی به نماد ها تنها از طریق ارتباط با شهر و طبیعت امکان پذیر است که بایستی در طراحی نماد های شهری مد نظر قرار گیرد.

خلق نازیبایی هدف سازمان زیباسازی

خلق نازیبایی هدف سازمان زیباسازی

با توجه به پروژه گذر شهریار، شاید زمان آن باشد که سازمان زیباسازی و شهرداری به دنبال تغییر نگاه از زیباسازی به زیبایی‌سازی باشند.

مدیریت گرایی شهری به کاسب کارسالاری شهری

مدیریت گرایی شهری به کاسب کارسالاری شهری

نگاه کاسب کارسالاری سبب شده تا مسکن تولید شده نیز صرفاً به عنوان یک کالای دارای ارزش مبادله ای از مجرای بازار و به شکل خصوصی تولید شود.

تهران؛ بازمانده از هویت فرهنگی گردشگری
گردشگری
مهدیه شهرابی فراهانی

تهران؛ بازمانده از هویت فرهنگی گردشگری

تهران می تواند به عنوان پایتخت، شهر چند اقلیم و فرهنگ ایرانی در نظر گرفته شود که برای گردشگران متفاوت بخشهای متنوعی از جاذبه های فرهنگی گردشگری را فراهم نماید.

بخش خصوصی درجای رانت خصوصی، عامل توسعه شهر
برنامه ریزی و مدیریت شهر
آرمان مینیاتور سجادی

بخش خصوصی درجای رانت خصوصی، عامل توسعه شهر

اگرچه بخش اعظم برنامه ‌ریزی توسط بخش خصوصی انجام می ‌شود ولی دولت باید کیفیت توسعه کلی را حفظ و بر طرح بخش خصوصی با توجه به رعایت منافع شهر نظارت کند.

سوء تفاهمی به نام گردشگری مجازی
گردشگری
مهرنوش بسته‌نگار

سوء تفاهمی به نام گردشگری مجازی

گردشگری مجازی، اکوسیستم گردشگری را مخدوش کرده، تاثیرپذیری اجتماعی و فرهنگی جامعه مقصد، تبادل فرهنگی، تماس میان گردشگران و مردم محلی و … را نادیده می ‏گیرد.

عوامل درونی؛ مانعی برای رشد شورایاری‌ها
برنامه ریزی و مدیریت شهر
مرتضی همتی

عوامل درونی؛ مانعی برای رشد شورایاری‌ها

با ایجاد ساختاری یکپارچه که ارتباط میان شورایاری ‌محلات مختلف شهر را تامین می کند، می توان قدرت اثربخشی این نهاد در مواجهه با نهادهای بالادستی ارتقاء بخشد.