
در آخرین گزارش استنادی پایگاه Web of Science ضریب تأثیر (IF) مجلات بین المللی پژوهشکده نظر ارتقا پیدا کرد.
مسئولیت یک وزارتخانه به نهاد دیگری مرتبط شده است. این اقدام به نظر به بینبخشیترشدن و پیچیدگی مدیریت میراث فرهنگی میافزاید.
لازم است تا مسئولان در اظهارات رسمی خود دقت بیشتری داشته باشند تا با انتشار اخبار کذب سیاه نمایی نکرده و فضای جامعه بیش از این مبهم و غیرقابل اعتماد نشود.
شورای شهر کنونی با شعار فرهنگگرایی و فرهنگمحوری و پرهیز از تبدیلشدن شهرداری به شهرداری ساختوساز، شروع کرد؛ اما اکنون کاری در حوزه فرهنگ انجام نمیشود.
یکی از عواملی که منجر به تفاوت ادراک انسانها از یک شرایط ثابت در فضای شهری میشود، حضور سایر شهروندان است. این حضور میتواند با کمیت و تعدد افراد حاضر در یک فضا ارزیابی شود و از سوی دیگر میتواند با اهداف مشترک و وجود روحیۀ جمعی حاکم بر یک فضا سنجیده شود. اما در مورد حس تعلق مکانی به نظر میرسد بیشتر از تراکم بالای جمعیتی، وجود اهداف مشترک و روحیۀ جمعی در یک مکان بتواند به حس تعلق بهتر بینجامد. کما اینکه مکانهای بسیاری دیده میشود که دارای تراکم بالای جمعیتی هستند اما این تراکم لزوماً به افزایش حس تعلق نرسیده است و بالعکس. برای مثال در معابر پیاده مشاهده میشود تراکم بالای جمعیت در حال تردد، با نوع فعالیت اجباری، نمیتواند همافزایی مثبتی از نظر اجتماعی و به تبع حس تعلق در پی داشته باشد. بررسی وضعیت حس تعلق مکان در میدان آزادی شهر تهران میدان آزادی شهر تهران، میدانی است یادمانی، وسیع و با خاصیت ورودی شهر که پذیرای اقوام مختلف کشورمان ایران و شهر تهران است. به عنوان یک فضای شهری بسیاری از مسافران تازهوارد به شهر تهران در این میدان توقف میکنند و با یادمان جزیره میانی میدان عکس یادگاری میگیرند؛ اما این مسافران
بررسی زلزلۀ تهران نشان میدهد که این شهر هر ۲۱۸ سال یک بار زلزلهای به بزرگی بیش از ۷ ریشتر داشته و تا سال ۱۴۲۷ شمسی در انتظار زلزلهای بزرگ خواهد بود.
اگر دولت معتقد است واگذاری صدور مجوز اعتراضات و تجمعات مردم به کمیسیون احزاب، محدودیت و معضلی برای آزادی مردم است، میبایست آن را به نفع مردم پیگیری کند.
در آخرین گزارش استنادی پایگاه Web of Science ضریب تأثیر (IF) مجلات بین المللی پژوهشکده نظر ارتقا پیدا کرد.
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر به خاطر فرا رسیدن نیمه شعبان، با شعار “تو فریاد دلهای مایی، بیا” رونمایی شد. این طرح از ده پنجره بر یک دیوار تشکیل شده است.
رویکرد به نما و سیمای شهری در تهران مانند رویکرد مدرنیستی دوران پهلوی اول، بنا محور است و دخالت در حد خیابانهای معین رضاخانی به تمام معابر تسری یافته است.
در طی دهههای اخیر؛ بنادر مسیر توسعه خود را از شهر همجوار جدا کرده و مدیریت شهری نیز در برنامهریزی شهری نقش و کارکرد بندر را کمرنگ یا نادیده گرفتهاند.
تشابه اصطلاح «فاصله اجتماعی» از نگاه اپیدمیولوژیستها با مفهوم واقعی آن در نگاه تخصصهایی چون جامعهشناسان، شهرسازان و منظریها،.. مولد مفهومی متضاد است.
باید ضابطه “هر میدان، یک مجسمه” را تغییر داده و با آوردن مجسمه به حاشیه میادین که کارکردی جز فلکه ندارند، بر مسئله نصب مجسمه در فضای غیرمتمرکز فائق آییم.