
در آخرین گزارش استنادی پایگاه Web of Science ضریب تأثیر (IF) مجلات بین المللی پژوهشکده نظر ارتقا پیدا کرد.
حالا که چند رویداد مجسمۀ شهری برگزار شده و کمیت را ارتقا داده، کاستیها را شناختهایم، وقت آن رسیده که به دنبال تعریف دقیقتری از کیفیت باشیم.
طرح بستههای تشویقی بافت فرسودۀ شهر تهران در بافتهای واجد سه معیار ریزدانگی پلاکها، ناپایداری سازهای و عرض کم گذرها به اجرا درآمده است. این بافتهای شهری در مقطع زمانی خاص و بدون رعایت اصول سازهای، معماری و شهرسازی شکل گرفته و فاقد ارزش تاریخی هستند. لذا ضرورتی برای حفظ و احیای آن در نظر گرفته نمیشود. پایینبودن کیفیت مسکن و عدم امکان حرکت آزادانۀ اتومبیل در این محدودهها سبب شده تا ارزش مادی زمین و مسکن در این محدودهها پایین باشد و افراد با پایگاه اجتماعی-اقتصادی پایینتر، تمایل به سکونت در این محدودهها دارند. همین مسأله میتواند تبعات اجتماعی به دنبال داشته باشد. مشخص است که این مشکلات و مشکلات دیگری همچون عدم امکان ورود اتومبیلهای امدادی در مواقع ضروری و ناپایداری و تابآوری ضعیف این بافتها، اقدامی عاجل طلب میکرده که منجر به ارائۀ بستههای تشویقی ساختوساز در این محدودهها شده است. اما با نگاهی نسبتاً عمیق به بستههای تشویقی که برای این نوع از بافتها پیشنهادشده میتوان ردپایی از رویکرد مهندسی به حل مسأله را مشاهده کرد. به این معنا که بافت فرسوده دقیقاً همانگونه بشود که بافتهای عادی هست! در مروری بر این اقدام عاجل میتوان مشاهده کرد، قبول کسری پارکینگ و تعدد درب سواره در
در دیوارنگاره میدان ولیعصر به مناسبت اربعین پرچمهای کشورهای مختلف حضور دارند اما انگار همه انسانهای حاضر در تصویر ایرانی هستند.
شهر تهران، رفیقِ پولداران و دشمنِ کسانی است که اندکی سهم از فضای تهران را میخواهند؛ ساکنانِ ماشینهای پلاک شهرستان.
در برنامه نوسازی وظیفه ما اجرای برنامه نجاتبخشی و حفظ جان انسانها است. شاید بتوان با یک روش تلفیقی هم تاریخ را حفظ کرد و هم تابآوری و پایداری را بالا برد.
پهنهبندی فرهنگی یک موضوع تفسیرپذیر است که ممکن است به یک صنف یا گروه اجتماعی تقلیل یابد و تنوع فرهنگی که لازمۀ پهنه است مراعات نشود.
در آخرین گزارش استنادی پایگاه Web of Science ضریب تأثیر (IF) مجلات بین المللی پژوهشکده نظر ارتقا پیدا کرد.
مجسمه فردوسی به عنوان نمونه ای از یک اثر هویت بخش، فارغ از بستر مفهومی آن و به جهت نقش اجتماعی خود، عامل تعلق خاطر و همبستگی ادرکی در میان جامعه مخاطبش است.
منظر شهر ایرانی که مطابق با بستر فرهنگی و اجتماعی مردم هر منطقه شکل میگرفت، اکنون با تصمیمگیری کلان و سیاستگذاریهای یکسان برای تمام شهرها ادراک میشود.
خیابان Lijnbaan اولین خیابان پیاده در اروپا از ایده موفق تا زوال و آسیبهای اجتماعی را پشت سر گذاشت و توانست با شناسایی عوامل رونق و زوال، بازآفرینی شود.
آنچه باعث افزایش نارضایتی و اعتراضات مردم از پروژهها و طرحهای شهری میشود، در وهلۀ اول نبود یک تعریف دقیق از مفهوم «مردم» است.
احیای یک حکمت اصیل و فلسفه هنری در لباسی از زبان معاصر امری ضروری است. آثار و اندیشههای مولوی امکان استخراج و استنباط نظریههای هنر و نقد هنری را داراست.