• آرشیو
  • نویسندگان
شنبه 12 فروردین 1402
نظرآنلاین
پایگاه خبری - تحلیلی پژوهشکده نظر
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ورود
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار

تولد 51 سالگی فرانکلین در کمیک استریپ

سعید شفیعا نویسنده: سعید شفیعا
سه‌شنبه 22 مرداد 1398
در اخبار, یادداشت
A A
0

ژوئیه 1968در 31 ژوئیه 1968، این تصویر کمیک استریپ، انقلابی در آمریکا برپا کرد. اولین حضور فرانکلین آرمسترانگ، کودک سیاه پوست که با شخصیت اصلی داستان دست می­دهد. اتفاقی که در دنیای واقع به هیچ وجه تصور نمی­شد. فرانکلین امسال ۵۱ ساله شد.

تولد 51 سالگی فرانکلین در کمیک استریپ

بیشتر بخوانید - Read More

چرا دوچرخه اشتراکی در مشهد، اشتراکی نشد؟

آیا نظام پژوهش در ایران موفق بوده است؟

خلق این شخصیت به واسطه درخواست یک معلم مدرسه از آقای چارلز م. شولتس حاصل شد. در آن دوران دکتر مارتین لوتر کینگ، در خارج از اتاق هتل ممفیس به ضرب گلوله کشته شده بود و گیلمن می­دانست بچه‌های سیاه پوست و سفید پوست هرگز با یکدیگر ارتباطی دوستانه نداشتند.

این معلم مدرسته (گلیکمن) از شولز پرسید که آیا می تواند شخصیت سیاه را به طنز محبوب خود اضافه کند. این درخواست از دیگر هنرمندان عرصه داستان های مصور نیز شده بود اما ایشان از ترس پر هزینه بودن این کار برای زندگی حرفه‌ای ایشان از این عمل سر باز زدند. چارلز شولز می‌توانست این درخواست را نادیده بگیرد اما او شیفته این ایده شده بود و ریسک این کار را پذیرفت.

گلیکمن ارتباط خود را با شولتز حفظ کرد، و از کودکان سیاه‌پوست خواست برای شولتس بنویسند و برای او توضیح دهند كه این کار برای آنها چه معنایی دارد. در داستان چارلی براون با شخصیت جدیدی بنام فرانکلین ملاقات می‌کند. به غیر از رنگ او، فرانکلین فقط یک کودک معمولی بود که دوست داشت به چارلی براون کمک  کند. فرانکلین همچنین خاطرنشان می‌کند که پدرش “در ویتنام” جنگیده. در پایان این داستان، چارلی از فرانکلین دعوت می‌کند که یک روز را باهم بگذرانند تا بتوانند دوستی خود را ادامه دهند. در این داستان هیچ بیانیه‌ای وجود نداشت. فقط یک مکالمه طبیعی بین دو کودک بود که تفاوت‌های آشکار آنها برایشان مهم نبود. و این که پدر فرانکلین در حال جنگ برای این کشور بود نیز نتوانست  عکس‌العمل های بسیار شدیدی که از طرف نژادپرستان ( مخصوصا جنوبی‌های آمریکا ) را خنثی کند. این کمیک استریپ در اخبار ملی نیز مطرح شد. یک سردبیر جنوبی حتی گفت ، ” مهم نیست که شما یک شخصیت سیاه داشته باشید، اما لطفاً آنها را با هم در مدرسه نشان ندهید”.

 

این جنجال به دعوایی بین شولتز و رئیس شرکت توزیع داستان طنزش منتهی می‌شود زیرا  بسیاری از روزنامه‌ها در آن زمان تهدیدکرده بودند که انتشار این داستان مصور را قطع می‌کنند. در پایان شولتز گفت “یا شما داستان مصور من را چاپ می‌کنید فقط به شکلی که من آن را ترسیم می‌کنم یا دیگر طرحی نخواهم زد”.

سرانجام ، فرانکلین یکی از شخصیت ها در کمیک استریپ شد که در کنار شخصیت های سفید پوست نهار می‌خورد و در تیم بیس بال مدرسه بازی می‌کرد.

برچسب ها: سیاه‌پوستفرانکلینکمیککمیک استریپ
نوشته قبلی

تلاش دانشگاه تهران برای ادامه طرح توسعۀ دانشگاه با همان روش گذشته

نوشته بعدی

ایمنی، اولین مسألۀ بافت‌های فرسوده

سعید شفیعا

سعید شفیعا

مطالب مرتبط - Related Post

چرا دوچرخه اشتراکی در مشهد، اشتراکی نشد؟

چرا دوچرخه اشتراکی در مشهد، اشتراکی نشد؟

شنبه 24 مهر 1400
آیا نظام پژوهشی در ایران موفق بوده است؟

آیا نظام پژوهش در ایران موفق بوده است؟

دوشنبه 19 مهر 1400

تناقض در آیین نامه و شیوه نامه نشریات علمی

توسعه شبکه آزادراهی کشور، عدالت یا تبعیض اجتماعی؟!

ضرورت انجام پژوهشهای فرارشته ای و میان رشته ای از تئوری تا امکان

«عدالت» یا «شبه نخبه گرایی» در پژوهش ایران

نوشته بعدی
ایمنی، اولین مسألۀ بافت‌های فرسوده

ایمنی، اولین مسألۀ بافت‌های فرسوده

با پروژه سامسیک، رن عظمت معماری خود را دوباره پیدا کرد

با پروژه سامسیک، رن عظمت معماری خود را دوباره پیدا کرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرآنلاین

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

Navigate Site

  • پژوهشکده نظر
  • باغ نظر
  • منظر
  • هنر و تمدن شرق
  • گردشگری و فرهنگ

Follow Us

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم