سه گام موثر برای اصلاح روند بازاریابی گردشگری
برنامه آتی نظرگاه
Tuesday, 19 January , 2021
امروز : سه شنبه, ۳۰ دی , ۱۳۹۹ - 6 جماد ثاني 1442
امروز : سه شنبه, ۳۰ دی , ۱۳۹۹ - 6 جماد ثاني 1442
آرشیو : گردشگری
تاثیر گردشگری مجازی بر فرهنگ و اقتصاد گردشگری
سوء تفاهمی به نام گردشگری مجازی
گردشگری مجازی، اکوسیستم گردشگری را مخدوش کرده، تاثیرپذیری اجتماعی و فرهنگی جامعه مقصد، تبادل فرهنگی، تماس میان گردشگران و مردم محلی و ... را نادیده می گیرد.
۳۰ دی ۱۳۹۹
استفاده از پتانسیل رویدادها در گردشگری
حلقه مفقوده سودآوری رویدادها در گردشگری ایران
رویدادهای موجود، بایستی به عنوان منابع بهره برداری تلقی می شوند. تاکید بیشتر روی خلق رویدادهای جدید می تواند پیشنهادی راهگشا باشد.
۲۹ شهریور ۱۳۹۹
لزوم توجه به گردشگری فرهنگ
بازخوانی دو مفهوم «گردشگری فرهنگ» و «گردشگری فرهنگی»
گردشگری فرهنگی مرحله مقدماتی گردشگری فرهنگ است. در گردشگری فرهنگی اساس توجه بر شناخت تاريخی و علمی محصولات فرهنگی و تجزيه و تحليل آنها است.
۰۶ شهریور ۱۳۹۹
مزایا و معایب قرارداد ایران و چین برای گردشگری
برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین زیر ذره بین گردشگری
در قرارداد ایران و چین باید مراقب بود تا برنامه توسعه مدنظر چین (توسعه راه ابریشم)، جهت گیری های آتی گردشگری ایران را متاثر نکند.
۰۶ مرداد ۱۳۹۹
تاثیرات کرونا بر صنعت گردشگری ایران
بایستگی بازنگری در راهبردهای گردشگری در همه گیری جهانی بیماری کرونا
بایستگی بازنگری در راهبردهای گردشگری در دوران کرونا برای احیای صنعت رو به فروپاشی گردشگری ایران یک مطالبۀ ملی است و نباید به فردا واگذار شود!
۲۴ تیر ۱۳۹۹
شتاب تبادلات بینافرهنگی توسط رویدادها
فقدان برگزاری رویدادهای فرهنگی جهت توسعه گردشگری
با توجه به اهمیت ویژه رویدادهای فرهنگی نزد گردشگران، در ایران به صنعت رویداد به عنوان یکی از سودآورترین صنایع جهت جذب گردشگری، توجه نشده است.
۲۰ تیر ۱۳۹۹
نبود سواد گردشگری و غفلت های ناشی از آن
سواد گردشگری!
مجلس شورای اسلامی فاقد کمیسیون تخصصی گردشگری است. وزارتخانه جدید هم هیچ برنامه عملی که نشان از اهمیت و ارتقای جایگاه «سواد گردشگری» باشد، ارایه ندادهاند.
۰۲ تیر ۱۳۹۹
فروش آذوقه در ارتفاع به صخره نوردان!
مسابقه “ترین” ها در صنعت گردشگری چین
ابتکار مغازه ای در ارتفاع 100 متری که به صخره نوردان آذوقه بفروشد، در نگاه نخست بیننده را مقهور مسابقه "ترین" ها می کند ولی با تدقیق بیشتر آن حس کم میشود.
۲۴ خرداد ۱۳۹۹
نگاه بخشی، جزءنگر و رمانتیک طرح جامع تهران به گردشگری
گردشگری و مدیریت اوقات فراغت تهران، رهاشدگان در مسیر اتفاقات
آنچه مسلم است، گردشگری و مدیریت اوقات فراغت در طرح جامع تهران به عنوان یک فعالیت مستقل در نظر گرفته شده و نه محملی برای توسعه اقتصادی-اجتماعی و زیست محیطی.
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
شعار «سفرت را کنسل نکن به تعویق بیانداز» نیازمند پشتوانه است