برنامه آتی نظرگاه
نشست "گردشگری مذهبی در ایران؛ ظرفیت ناشناخته | چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ | از ساعت ۱۶
Saturday, 26 September , 2020
امروز : شنبه, ۵ مهر , ۱۳۹۹ - 9 صفر 1442
استفاده از پتانسیل رویدادها در گردشگری

حلقه مفقوده سودآوری رویدادها در گردشگری ایران

رویدادهای موجود، بایستی به عنوان منابع بهره برداری تلقی می شوند. تاکید بیشتر روی خلق رویدادهای جدید می تواند پیشنهادی راهگشا باشد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹

نبود سواد گردشگری و غفلت های ناشی از آن

سواد گردشگری!

مجلس شورای اسلامی فاقد کمیسیون تخصصی گردشگری است. وزارتخانه جدید هم هیچ برنامه عملی که نشان از اهمیت و ارتقای جایگاه «سواد گردشگری» باشد، ارایه نداده‌اند.

۰۲ تیر ۱۳۹۹

فروش آذوقه در ارتفاع به صخره نوردان!

مسابقه “ترین” ها در صنعت گردشگری چین

ابتکار مغازه ای در ارتفاع 100 متری که به صخره نوردان آذوقه ب‏فروشد، در نگاه نخست بیننده را مقهور مسابقه "ترین" ها می کند ولی با تدقیق بیشتر آن حس کم می‏شود.

۲۴ خرداد ۱۳۹۹

نگاه بخشی، جزءنگر و رمانتیک طرح جامع تهران به گردشگری

گردشگری و مدیریت اوقات فراغت تهران، رهاشدگان در مسیر اتفاقات

آنچه مسلم است، گردشگری و مدیریت اوقات فراغت در طرح جامع تهران به عنوان یک فعالیت مستقل در نظر گرفته شده و نه محملی برای توسعه اقتصادی-اجتماعی و زیست محیطی.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

شعار «سفرت را کنسل نکن به تعویق بیانداز» نیازمند پشتوانه است

جابجایی تعطیلات نوروز ۹۹ به تابستان، برای گردشگری ایران تهدید است

جابجایی تعطیلات نوروز به تابستان پیشنهاد خوبی نیست. سفرهای تابستانی برای خود الگو دارند و ایجاد فشار با تخریب بیشتر زیرساختها و کیفیت خدمات همراه خواهد بود.

۱۴ فروردین ۱۳۹۹

نقش هویت محلی در ایجاد سرزندگی

خیابان سی تیر، گرفتار نقص پیوند اعضای هویت

با نگاه هویت محور به خیابان سی تیر، انگار چیزی در حال خراب‌شدن یا فراموشی است. بین پدیده غذا با ادیان و فرهنگ، اتصال یا ارتباط درونی برقرار نشده است.

۰۶ فروردین ۱۳۹۹