راه، شریان حیات یا ابزار مداخله؟
راه های روستایی بیش از آن که نیاز به ایمنی از جنس معمول که در نهایت منتج به تحمیل هندسه به مسیر خواهد شد، داشته
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
راه های روستایی بیش از آن که نیاز به ایمنی از جنس معمول که در نهایت منتج به تحمیل هندسه به مسیر خواهد شد، داشته
هوشمند سازی، نتیجه گسترش تکنولوژی در ابعاد گوناگون است که پای آن به جاده ها و خودروها نیز کشیده شده تا به دنبال آن
بخشی از فعالیتهای قاچاق به دلیل نبود شرایط مطلوب استان و نبود امکانات از سوی ساکنین بومی انجام میشود. رونق گردشگری میتواند بر رونق اقتصادی
ارتقای کیفیت فضاهای سبز عامل ارتقای منظر بزرگراهها است. کاشت گیاهان خطی در طول بزرگراهها تنها راه توجه به این مسیرها نبوده و تغییر رویکرد
پاسخ منطقی به وضعیت روسازی راه های شهری و بین شهری چیست؟ آیا تدبیری جهت دوام هرچه بیشتر روسازی معابر تا به این جا اندیشیده
توسعه ظرفیت های ریلی آثار تخریبی به مراتب کمتری بر بستر خود داشته و احداث و بهره برداری از آن به مراتب کم هزینه تر
نابودی راه های روستای محصول سیاستهای توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای است. در این میان متولی اصلی صیانت از شبکه ارتباط روستایی کیست؟
ترافیک شهری ناشی از کم عرض بودن و یا کم بودن کیفیت راه هاست یا مسئله ای انسانی؟ چرا با وجود قانون گذاری ها هنوز
افزایش ترافیک یعنی خلق فرصت حرکت برای سواره. ساخت بزرگراه های شهری و آزادراه های برون شهری یعنی ایجاد فرصت سفری با جنس سواره و
خاطرات جاده چالوس و زیبایی هایش در ذهن مسافرانش، خود به مراتب ارزشمندتر و بخشی از سفر طی سالیان است و به سادگی نمی توان
از پیامدهای نامطلوب سیطره علوم فنی بر منظر شبکه آزادراهی، تضعیف مسیرهای ارگانیک و همسو با طبیعت قدیم، و از سوی دیگر تحمیل مسیرهای هندسی
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.