پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

استادیوم 120 هزار نفری یا بافت فرسوده؛ اولویت با کدام است؟

درحالی مدیریت شهری به دنبال ساخت استادیوم 120 هزار نفری است که 30 میلیون نفر از جمعیت ایران در بافت فرسوده زندگی می کنند.

نظرآنلاین– دانش طاهر آبادی: تلاش های رسانه ای برای انحراف اولویت بندی و هدفگذاری مدیریت شهری اینگونه است که استادیوم آزادی سالی دوبار هم پر نمیشود و نهایتا مساله قشر محدودی از جامعه ما است در همین حال، مدیریت شهری و دولتی کشور, متحد شدند و با کنار زدن تمام مراحل قانونی کشور، با ذوق زدگی جلوی دوربین‌ها حاضر شدند که بگویند مردم، ما درد شما را که ساخت استادیوم است را با ساخت استادیوم جدید التیام می بخشیم و نگران تحریم هم نباشید که با پیمانکار، نفت تهاتر میکنیم درحالیکه قریب به ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ایران در بافت فرسوده گیر کرده اند و آلودگی هوا و ترافیک هر روز بیشتر از پیش مردم را می آزارد.


سوال: فرآیند تبدیل ساخت استادیوم جدید به اولویت  کشور ما چگونه بود؟


سرمایه داری در دنیا یک مکتب فکری است که عدالت را مساله خود نمیداند. انباشت ثروت و نمایش آن به محرومان، آن هم به نحوی که به تمرکز بیشتر ثروت و تبلور نمادهای سرمایه داری منتهی گردد نسخه رایج سرمایه داری است.
برای این کار نیاز به دستگاه تبلیغی و تولید الهه هایی است که معبود و نظر گاه افکار عمومی باشند.


نمایش جام جهانی قطر ، تبلیغ روی عربستان و نقش رسانه های رسمی و اجتماعی و نهایتا حضور رونالدو در ایران و پیوست های رسانه ای همراه او، نهایتا مدیریت ایران را به این مسیر برد که حالا یه کم بن سلمان بودن هم بد نیست.

این فرآیند, هم زمان با انفعال متخصصان داخلی، بی زبانی و بی تریبون بودن اقشار ساکن در بافت فرسوده باعث شد فریاد معدود متخصصان منتقد نیز شنیده نشود.

حال که مدیریت کشور در مسیر خطا قدم برداشته است، باز هم پیوست رسانه ای بیکار نمی نشیند تا مدیریت، ماموریتی که برایش آفریده اند را تا انتها ادامه دهد. چوب عربستان و قطر هم ابزار مناسبی برای راندن مدیریت به جلو است.

جهت دسترسی به صفحه اینستاگرام نظرآنلاین اینجا کلیک کنید.

استادیوم 120 هزار نفری یا بافت فرسوده؛ اولویت با کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانش طاهرآبادی

دانش طاهرآبادی

کارشناس ارشد معماری، دانشگاه تهران
میزان مطالعه مطلب