پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
منو
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
  • چهارشنبه 5 مهر 1402 01:18
جستجو
Close this search box.
صفحه اصلی شهر برنامه ریزی و مدیریت شهر

اعتراض به ساخت متروی اصفهان بعد از لرزیدن چهارباغ

نظر آنلاین نویسنده: نظر آنلاین
دوشنبه 1 بهمن 1397
در برنامه ریزی و مدیریت شهر, اخبار, شهر
A A
0

پیشنهاد ساخت مترو در اصفهان که از سال 1340 مطرح و هر باری طرح مطالعاتی و کارشناسی آن با حضور متخصصان داخلی و خارجی در طی دوره های مختلف مدیریتی صورت گرفت و امکان اجرای آن را در استان اصفهان ناممکن دیدند.

اینکه ساخت مترو در اصفهان به منفعت چه کسانی بود و در قالب اجرای این طرح چه افرادی سود مالی و اعتباری می گرفتند  و چرا به یکباره تمام آن کارشناسی های گذشته نادیده گرفته شد و بنا بر این شد که کلنگ مترو را بر بدنه ظریف اصفهان بزنند و کار را پیش ببرند و هم مردم و هم مسئولان بالادست را در عمل انجام شده قرار بدهند و تنها با این ترفند،‌ پروژه متروی اصفهان را پس از نزدیک به 20 سال اجرایی کردند.

بیشتر بخوانید - Read More

عضو هیات علمی پژوهشکده نظر در گفت و گو با صبح ساحل: آیا به صورت علمی بررسی شده که شهرهای ما پر تراکم هستند؟/ اولین مزیت نسبی شهر بندرعباس که ارتباط با دریا باشد را از دست دادیم

مدیر پروژه سفر به هرمزگان در گفت و گو با روزنامه صبح ساحل: اقتصاد محلی دریاپایه بسیار کمرنگ شده است

اعتراض به ساخت متروی اصفهان بعد از لرزیدن چهارباغ

خط یک مترو تکمیل شد و هزاران هزاران میلیارد تومان صرف تکمیل آن شد  و این پروژه تمام افتخار مدیریت شهر قرار گرفت اما این در حالی است  که در زمان تامین اعتبارو میزان بودجه برای اتوبوس های تندرو در اصفهان، یکی از اعضای شورای شهر که تازه از خواب غفلت بیدار شده بود گفت: اگر بودجه ای که تاکنون صرف مترو اصفهان کردید را خرج خرید اتوبوس های تندرو و تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوس می کردید که با استقبال بالایی شهروندان روبرو است،‌ شاهد رونق بیشتر حمل و نقل عمومی می شدیم اما این در حالی است که تعداد افرادی که از مترو استفاده می کنند بسیار کمتر از افرادی هستند که اتوبوس برای حمل ونقل خود انتخاب می کنند.

صدای هشدار لرزه بر تن میدان امام با آغاز خط دو مترو

خط یک مترو با 20 ایستگاه طراحی و تکمیل شد و آسیب جدی بر بدنه چهار باغ اصفهان و پلهای تاریخی اصفهان به جهت مدرنیته شدن خورد و شاهد قطع و خشک شدن بسیاری از درختان و ترک هایی روی پایه های پلهای تاریخی اصفهان شدیم  و امروز صدای استارت خط دوم مترو در حالی میخورد که این خط از زیر بخش شمالی  میدان نقش جهان به سمت خیابان حافظ می‌گذرد و این در حالی که هشدار لرزه بر تن میدان امام اصفهان شنیده میشود.

در این خط که نیز بالغ بر 22 ایستگاه طراحی شده است و با احداث هر ایستگاهی خطی برجداره تاریخی اصفهان وارد می شود و به جهت خشکسالی اصفهان و خالی شدن منابع زیر زمینی دراصفهان دیگر زمینی مقاوم در اصفهان وجود ندارد وسست شدن زمین خود می تواند مزید برعلت شده و کار پیمانکاران مترو را دو چندان کند و باعث شود علاوه براینکه اصفهان یک بافت تاریخی است مراقب باشند  موزه شهر اصفهان فرو نریزد.

شهر اصفهان که خود بر یک گنجینه ای از آثار خاکی بنا شده است و در اجرای هر پروژه شهری شاهدیم حجم وسیعی از این آثار کشف و ضبط می شود نشان از قدمت تاریخی وارزشمند اصفهان می دهد که مسئولان با تدبیر بیشتر و دقت بالاتری نسبت به مدرنیته کردن اصفهان و اجرای پروژه های شهری گام بردارند.

برچسب ها: اصفهانخط مترومترو اصفهانچهار باغ
نوشته قبلی

طلب ۱۸۰۰ میلیاردی قرارگاه‌ خاتم از شهرداری تهران

نوشته بعدی

ساختمانی فاخر به جای پلاسکو ساخته می‌شود

نظر آنلاین

نظر آنلاین

مطالب مرتبط - Related Post

عضو هیات علمی پژوهشکده نظر در گفت و گو با صبح ساحل: آیا به صورت علمی بررسی شده که شهرهای ما پر تراکم هستند؟/ اولین مزیت نسبی شهر بندرعباس که ارتباط با دریا باشد را از دست دادیم

عضو هیات علمی پژوهشکده نظر در گفت و گو با صبح ساحل: آیا به صورت علمی بررسی شده که شهرهای ما پر تراکم هستند؟/ اولین مزیت نسبی شهر بندرعباس که ارتباط با دریا باشد را از دست دادیم

سه‌شنبه 28 شهریور 1402
مدیر پروژه سفر به هرمزگان در گفت و گو با روزنامه صبح ساحل: اقتصاد محلی دریاپایه بسیار کمرنگ شده است

مدیر پروژه سفر به هرمزگان در گفت و گو با روزنامه صبح ساحل: اقتصاد محلی دریاپایه بسیار کمرنگ شده است

شنبه 18 شهریور 1402

در نشست شهرسازی روی آب مطرح شد؛ مشهودی: اساس طرح جامع شهرهای ایران روی آب بنا شده است/ منصوری: باید روی چند مساله کلیدی تهران تمرکز کنیم/ خسروی پور: اگر اجازه می‌دادند همین طرح جامع اجرایی شود امروز وضع بهتری داشتیم

واکنش به زمزمه جابجایی بازار تهران/ سید امیر منصوری: جراحی قلب تهران یک ضرورت خطرناک است

واکاوی علل به سرانجام نرسیدن وعده ساخت 4 میلیون مسکن در گفت و گوی بازار نیوز با سید امیر منصوری؛

نشست تخصصی «شهرسازی روی آب» 1 شهریور برگزار می شود

نوشته بعدی
ساختمانی فاخر به جای پلاسکو ساخته می‌شود

ساختمانی فاخر به جای پلاسکو ساخته می‌شود

متولیان، سرگردان در شناسایی منشاء بوی نامطبوع تهران

متولیان، سرگردان در شناسایی منشاء بوی نامطبوع تهران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *