پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

هوشیاری شورای شهر، محافظ درۀ فرحزاد از سوء استفاده

چکیده: از آغاز پاکسازی درۀ فرحزاد از معتادان و اعلام احداث راه و اکوپارک تاکنون، هیچگونه اطلاعاتی دربارۀ اینکه این طرح چه نتایج و اهدافی دارد، مطرح نشده است.

هفتۀ گذشته، آرش حسینی میلانی، نسبت به ممنوعیت و توقف عملیات عمرانی در درۀ فرحزاد تذکر داد و مطرح کرد که هر طرحی برای این دره باید به شورای شهر ارائه شده و در ساختار طرح‌های بالادستی قابل توجیه باشد.

امیر ناصر هراتی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲، انجام عملیات عمرانی در این محدوده را رد کرد و گفت که طرح درۀ فرحزاد مشاور دارد و اقدامات بر اساس برنامۀ از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

از آغاز پاکسازی درۀ فرحزاد از معتادان و اعلام احداث راه و اکوپارک تا کنون، هیچگونه اطلاعاتی دربارۀ اینکه این طرح چه چیزهایی را در بر می‌گیرد و چه نتایج و اهدافی دارد، مطرح نشده است.

هوشیاری شورای شهر، محافظ درۀ فرحزاد از سوء استفاده

پیش از اقدام نیروی انتظامی به پاکسازی دره، تنها خبر کوتاهی دربارۀ برگزاری جلسه‌ای برای «اکوپارک فرحزاد» منتشر شده و زوایای آن مطرح نشده بود. در طول این مدت هر مرحله از پیش‌نیازهای این طرح با توجیهی، عملی شده است: پاکسازی دره فرحزاد از معتادان توسط نیروی انتظامی به قصد برقراری امنیت، مشارکت گروه‌های مردم‌نهاد و برخی فعالان محیط زیست در جمع‌آوری زباله، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی محدوده توسط شهرداری منطقۀ ۲.

هجوم شهرداری به درۀ فرحزاد تحت عنوان دهان‌پر‌کن «اکوپارک» بدون هیچ‌گونه برنامۀ شفاف و مصوب، علاوه بر آن که تکرار خطایی دیگر در حل مسائل اجتماعی با اقدام کالبدی است، به شائبۀ زمین‌خواری سیستمی در منطقۀ گران‌قیمت تهران نیز دامن می‌زند. وظیفۀ نظارت پیوسته بر تمام مراحل طرح احداث «اکوپارک» در درۀ فرحزاد و شفافیت‌بخشی به آن، بر عهدۀ شورای شهر تهران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *