پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

گزارش مراسم نکوداشت بنیان‌گذاران معماری منظر در ایران؛ «احمد علی فرزین» و «حشمت‌الله متدین»

چکیده: نکوداشت اساتید بنیانگذار معماری منظر در ایران؛ «احمد علی فرزین و حشمت‌الله متدین»، چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت، در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

مراسم نکوداشت اساتید بنیانگذار معماری منظر در ایران؛ « احمد علی فرزین و حشمت‌الله متدین»، روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت، ساعت ۱۶در تالار مولوی باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران با حضور جمعی از استادان، پژوهشگران فرهیختگان و دانشجویان رشته‌های معماری و معماری منظر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سید امیر منصوری و مهدی زندیه، دربارۀ همکاری‌های مشترک و آشنایی‌شان با این دو استاد صحبت کردند. منصوری در رابطه با نقش این اساتید در ارتقای دانش معماری گفت: «اگراکنون در دانشگاه و در زمینۀ معماری منظر، موفقیتی هست محصول اخلاق، صمیمیت ،صبر و تدبیر این بزرگواران است».

حشمت‌الله متدین در رابطه با تجربیات سال‌های کار خود، به ادامۀ فرآیند یادگیری اشاره کرد و گفت: «گاهی پیش می‌آمد که بعد از کلاس و تا پایان روز یا حتی در خانه به کارها و طرح‌های بچه‌ها و راه‌حل‌های ممکن فکر می‌کردم. همیشه می‌خواستم با بچه‌ها رفیق باشم، کمکشان کنم و از آن‌ها یاد بگیرم؛ بهترین چیزهایی که در تمام این سال‌ها یاد گرفته‌ام از دانشجویان بوده است».

احمد علی فرزین نیز، اهم صحبت‌های خود را در یک شعر خلاصه کرد:

میاسای  از آموختن یک زمان                                        ز دانش میفکن دل اندر گمان

چو گویی که وام خرد توختم                                          همه هر چه بایستم آموختم

 یکی نغز بازی کند روزگار                                               که بنشاندت پیش آموزگار

احمد علی فرزین و حشمت الله متدین

مراسم نکوداشت این دو استاد به میزبانی انجمن علمی معماری منظر، با قدردانی از برگزیدگان مقالۀ معماری منظر سال، آیدا آل هاشمی، ناصر براتی و آرمان مینیاتورسجادی به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *