• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
شنبه 31 اردیبهشت 1401
  • ورود
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی هنر هنر معاصر

انيميشن تبر / فسمت اول

حامد پورقرايي توسط حامد پورقرايي
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390
در هنر معاصر
A A
0

چکیده مقاله
در اين تحقيق ابتدا به شرح كوتاهي از داستان نقاشي متحرك «تبر» و سپس به چگونگي ساخت يك انيميشن از اين نوع و شرح مختصري از روش ها و تكنيك هايي كه براي شكل گيري اين گونه انيميشن ها مورد استفاده قرار مي گيرد خواهيم پرداخت. در پايان مصاحبه با يكي از اساتید مشارکت کننده در ساخت اين پويانمايي نیز آورده شده است.
واژگان کلیدی : انیمیشن، تبر، عبدالله علیمراد، متحرك سازي، تونی وایت

مقدمه
موضوع مورد بررسی در این تحقیق « انیمیشن۱ تبر» می باشد. در این تحقیق تلاش خواهد شد به سئوال اصلی این تحقیق که چگونگی ساخت «پویا نمایی تبر» است، پاسخ داده شود و مجهولات ساخت آن مورد بررسی قرار گیرد.
انیمیشن تبر با موضوع اجتماعی، اخلاقی، تربیتی، اثر استاد احمد عربانی۲بوده و در سال ۱۳۵۹هـ.ش به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان۳ ساخته شده است.
براساس اطلاعات پژوهشگر این فرضیه برای سئوال تحقیق مطرح است که ساخت انیمیشن تبر، با استفاده از تکنیک فریم به فریم بوده است.
این مقاله به روش تاریخی و با استفاده از منابع کتاب خانه ای و همچنین مصاحبه نگارش یافته است.
تبر به نویسندگی استاد احمد عربانی درباره حیات در جنگلی زیبا و سرزنده است که با ورود تبری بیمار که درخت ها و بوته ها را قطع می کند مورد تهدید قرار می گیرد. تلاش های جداگانه گیاهان و درختان جنگل برای مقابله با تبر به سرانجام نمی رسد. اما وقتی درختان و گیاهان جنگل ارزش اتحاد را در می بایند موفق به نابودی تبیر می شوند.

خلاصه داستان
تبر به نویسندگی استاد احمد عربانی درباره حیات در جنگلی زیبا و سرزنده است که با ورود تبری بیمار که درخت ها و بوته گلها را قطع می کرد مورد تهدید قرار می گیرد. تلاش های جداگانه گیاهان به سرانجام نمی رسد اما وقتی گیاهان ارزش اتحاد را در می یابند تبر نابود می شود.

بیشتر بخوانید

بحران های سرزمینی از دیدگاه منظر

نقدی بر ادعای مطلوبیت بی ‌ریختی در آثار هنر و معماری معاصر

انيميشن تبر
۳:۳۹ دقیقه انیمیشن تبر                               ۱:۳۱ دقیقه انیمیشن تبر

شرح داستان از زبان استاد عبدالله علیمراد۴
موضوع فیلم تبر براساس قصه ای از کتاب افسانه های کهن۵ و شاید هم قصه های اروپای شرقی توسط استاد عربانی انتخاب و با ارائه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ساخته شد.

انيميشن تبر
۷:۱۹ دقیقه انیمیشن تبر              ۴:۲۱ دقیقه انیمیشن تبر

فیلمی که در ابتدا ساخته شد به صورتی که امروز ملاحظه می شود نبوده و پایان فیلم بنا بر دستور شورای سینمایی تغییر یافته است. در پایان ابتدایی فیلم تبر بر روی پلی می رود و در هنگامی که از آن عبور می کند تنه درختی که در واقع پل بوده خود را می شکند و باعث سقوط تبر می شود.

انيميشن تبر

۹:۰۶ دقیقه انیمیشن تبر              ۸:۵۱ دقیقه انیمیشن تبر

اما براساس سفارش شورای سینمایی مبنی بر تغییر پایان داستان انتهای آن تغییر یافته و با اتحاد درختان به نابودی تبر می انجامد.

انيميشن تبر

۹:۳۸ دقیقه انیمیشن تبر ۹:۱۸ دقیقه انیمیشن تبر

ماجرا بدین صورت است که درخت های جنگل و شاخ و برگ های ضعیف به هم می پیچند و به درختی تنومند تبدیل می شوند و به تعقیق آن می شتابند و بعد از گرفتن تبر آن را می شکنند.
پیام داستان برگرفته از سخنان حضرت امام خمینی(ره) می باشد:

« اگر همه با هم باشید هیچکس نمیتواند شما را بشکند»
امام خمینی(ره)

شیوه ساخت انیمیشن تبر از زبان استاد عبدالله علیمراد
تکنیک این فیلم از نسل انیمیشن ستنی بود. یعنی تلق و فیلم و سیستم های سنتی استفاده شد که امروزه این سیستم منسوخ شده، چرا که کلیه امور رنگ گذاری و دوربندی توسط کامپیوتر و نرم افزار انجام می شود.
اجرای این پروژه بین سالهای 60-59 بود و در آن زمان سیستم های انیمیشن کامپیوتری نبود و به همین دلیل با روش سنتی انجام می شد….

نویسنده : حامد پورقرايي/ دانشجوی رشته نقاشی متحرک دانشگاه علمی وکاربردی/[email protected]

نوشته قبلی

زمان و مکان در نگارگری ایرانی ، قسمت هشتم

نوشته‌ی بعدی

پاسخ معماری شوشتر به منظر رود کارون

حامد پورقرايي

حامد پورقرايي

مطالب مرتبط - Related Post

بحران های سرزمینی از دیدگاه منظر

بحران های سرزمینی از دیدگاه منظر

یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
نقدی بر ادعای مطلوبیت «بی ‌ریختی» در آثار هنر و معماری معاصر

نقدی بر ادعای مطلوبیت بی ‌ریختی در آثار هنر و معماری معاصر

جمعه 28 شهریور 1399

نقش هنرهای عصر جدید در بهبود و تلطیف فضاهای شهری در یک قرن اخیر

تحلیل دیوارنگاره میدان ولیعصر با “شعار تو فریاد دلهای مایی، بیا”

هر میدان، یک مجسمه؟!

نقدی بر دیوارنگارۀ جدید میدان ولیعصر تهران در سال ۹۹ همزمان با شیوع ویروس کرونا

نوشته‌ی بعدی
پاسخ معماری شوشتر به منظر رود کارون

پاسخ معماری شوشتر به منظر رود کارون

تأثيرات اقتصادي مترو بر سازماندهي فضايي حوزه نفوذ ايستگاهها (tod)

تأثيرات اقتصادی مترو بر سازماندهی فضایی حوزه نفوذ ایستگاهها (TOD)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برگزیده

  • بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • مدرن چيست؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • رنگ های نمادین در هنر ایران

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • سکه های هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0

مطالب برتر

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین
بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

یکشنبه 2 اسفند 1388
مدرن چيست؟

مدرن چيست؟

دوشنبه 13 مهر 1388
عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

دوشنبه 1 بهمن 1397
رنگ های نمادین در هنر ایران

رنگ های نمادین در هنر ایران

یکشنبه 11 خرداد 1399
نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

6
تقلید بدون ¬حجت در سیمای شهری

تقلید بدون ­حجت در سیمای شهری

2
گردشگری، سفری مقدس

گردشگری، سفری مقدس

2
بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

2
جایگاه نظام بهره برداری در طرح های معماری و شهرسازی

جایگاه نظام بهره برداری در پروژه های شهری

پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1401
تحلیلی بر ساخت شهرهای جدید به منظورحل صورت مساله بحران مسکن

تحلیلی بر ساخت شهرهای جدید به منظور حل صورت مساله بحران مسکن

چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401
بازبینی مفهوم مکان و فضا در معماری

بازبینی مفهوم مکان و فضا در معماری

دوشنبه 26 اردیبهشت 1401
بحران های سرزمینی از دیدگاه منظر

بحران های سرزمینی از دیدگاه منظر

یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

  • پژوهشکده نظر
  • باغ نظر
  • منظر
  • هنر و تمدن شرق
  • گردشگری و فرهنگ
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم