• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
چهارشنبه 8 تیر 1401
  • ورود
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی گردشگری

همکاری گسترده، کلید احیای گردشگری بعد از بحران کووید 19

افسانه پورجم توسط افسانه پورجم
چهارشنبه 29 بهمن 1399
در گردشگری
A A
0

گردشگری چگونه می ­تواند بعد از پاندمی اخیر دوباره احیا شود؟ گردشگری در سال 2019، ده درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می ­داد و تقریباً 9 تریلیون دلار ارزش داشت؛ یعنی تقریبا سه برابر بزرگتر از کشاورزی. اما COVID-19 بحران بی ­سابقه ­ای را برای صنعت گردشگری ایجاد کرده است. ورود گردشگران بین ­المللی در سال 2020 حدود 80 درصد کاهش یافت و درآمدهای گردشگری تا سال 2024 به احتمال زیاد باز نخواهد گشت. این باعث می ­شود که 120 میلیون شغل در معرض خطر باشد. به این ترتیب در حال حاضر صنعت گردشگری آشکارا با بحران مواجه است. با این حال، ما شاهد نشانه هایی از شکل ­گیری مجدد تقاضا در مناطقی هستیم که در حال باز شدن هستند و این تمایل همیشگی به سفر را نشان می­ دهد. بررسی­ ها نشان می ­دهد که بسیاری از افراد در حال برنامه ریزی برای سفر بعدی خود هستند. بازگشایی کسب و کارهای مرتبط با گردشگری و مدیریت بهبود آنها به روشی امن، جذاب برای گردشگران و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه، نیازمند هماهنگی در سطحی است که قبلا دیده نشده است.

در فضای کسب و کار صنعت گردشگری و با وجود تعداد زیادی کسب و کارهای غیریکپارچه متوسط و کوچک، ارگان ­های دولتی که مسئول کنترل مبادی ورودی هستند و اهمیت و تاثیر روزافزون ارگان ­های مرتبط با بهداشت به نظر می ­رسد بخش عمومی برای نظارت بر این فرآیند در بهترین حالت قرار داشته باشد. همزمان با شروع بازگشایی مرزها و علاقه به بازگشت فراغت در برخی مناطق، دولت­ ها می ­توانند از این فرصت استفاده کنند و در مورد نقش خود در گردشگری تجدید نظر کنند. بنابراین به طور بالقوه هم به بهبود صنعت گردشگری کمک می ­کنند و هم در بلند مدت آن را تقویت می­ کنند. به نظر می ­رسد دولت ­ها بایستی به دنبال ایفای نقشی جدی­ تر در رابطه با گردشگری برای کمک به احیای آن بعد از بحران اخیر باشند. بحران فعلی همچنان بر کسب و کارهای مرتبط با سفر و گردشگری از بزرگ ­ترین شرکت­ های هواپیمایی بین­ المللی گرفته تا کوچک ­ترین هتل­ های مستقل تاثیر می­ گذارد. قابل پیش ­بینی است که واکنش سریع این کسب و کارها برنامه ­ریزی­ های پیشگیرانه برای بقا در کوتاه مدت باشد. اما با ادامه بحران، اکنون صنعت گردشگری بایستی با همکاری دولت­ ها، اولویت ­های اصلی را شناسایی کرده و به دنبال تسریع و تسهیل بهبود در میان­ مدت و بلندمدت باشد.

همکاری گسترده، کلید احیای گردشگری بعد از بحران کووید 19
تصویر 1: تاثیر پاندمی 2020 بر صنعت گردشگری؛ 80 درصد کاهش سفر و 120 میلیون شغل در خطر

برای پیشبرد بهبود کسب و کارها و اطمینان مسافران، برنامه­ های بهبود اجتماعی-اقتصادی و پروتکل ­های سفر می ­توانند از طریق همکاری و هماهنگی ملی و بین المللی، رویکرد حکمرانی یکپارچه، مشارکت­ های بخش عمومی و خصوصی و مشارکت جامعه تدوین و اجرا شوند. هماهنگی کامل با نهادهای بهداشتی و همکاری بین ­المللی در مورد سیاست­ های حمایت از مصرف­ کننده و محدودیت­ های سفر برای ارتقا سفرهای ایمن، ایجاد اطمینان و تسریع بهبودی، همزمان با شروع مجدد گردشگری ضروری است. اگرچه اثرات میان مدت و بلند مدت کووید 19 بر گردشگری بین کشورها، مقصد و بخش­ های مختلف متفاوت خواهد بود اما بدیهی است که برای بازگشایی مجدد در شرایطی که بحران هنوز ادامه دارد، دولت ­ها باید به دنبال اقدامات متعادل، سنجیده و هماهنگ در سطح محلی، ملی و بین المللی باشند تا بتوانند با به حداقل رساندن تعطیلی کسب و کارها و از دست رفتن مشاغل در کوتاه مدت و بلند مدت، هسته اصلی (critical mass) خدمات گردشگری را فعال نگه دارند.

بیشتر بخوانید

گردشگری، فرهنگ و تحقق سلامت معنوی

چرا ما کارناوال نداریم؟!

برچسب ها: بحران گردشگریکووید 19همکاری
نوشته قبلی

سیمای خیابان انقلاب، به سلیقه مردم یا مدیر؟

نوشته‌ی بعدی

تطبیق سازمان فضایی شهر با مقتضیِات صنعت

افسانه پورجم

افسانه پورجم

دکترای مدیریت گردشگری و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ

مطالب مرتبط - Related Post

گردشگری، فرهنگ و تحقق سلامت معنوی

گردشگری، فرهنگ و تحقق سلامت معنوی

پنج‌شنبه 19 خرداد 1401
چرا ما کارناوال نداریم؟!

چرا ما کارناوال نداریم؟!

جمعه 30 اردیبهشت 1401

گردشگری ایران و نجات از سردرگمی

ولگردی را تجربه کنید!

قصه گویی در سفر

نوروز؛ فرصت بازاندیشی اعتلای صنعت گردشگری

نوشته‌ی بعدی
تطبیق سازمان فضایی شهر با مقتضیِات صنعت

تطبیق سازمان فضایی شهر با مقتضیِات صنعت

گردشگری سرگردان در ميان تعابير مختلف

گردشگری سرگردان در ميان تعابير مختلف

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برگزیده

  • بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • مدرن چيست؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • رنگ های نمادین در هنر ایران

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • سکه های هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0

مطالب برتر

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین
بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

یکشنبه 2 اسفند 1388
مدرن چيست؟

مدرن چيست؟

دوشنبه 13 مهر 1388
عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

دوشنبه 1 بهمن 1397
رنگ های نمادین در هنر ایران

رنگ های نمادین در هنر ایران

یکشنبه 11 خرداد 1399
نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

6
تقلید بدون ¬حجت در سیمای شهری

تقلید بدون ­حجت در سیمای شهری

2
گردشگری، سفری مقدس

گردشگری، سفری مقدس

2
بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

2
احیای فرهنگی - هویتی بافت پیرامون حرم رضوی، چالش ها و راهکارها

احیای فرهنگی هویتی بافت پیرامون حرم رضوی، چالش ها و راهکارها

سه‌شنبه 7 تیر 1401
قرائت منظر شهری

قرائت منظر شهری

یکشنبه 5 تیر 1401
با رخم متروپل بر منظر شهری آبادان چه باید کرد؟

با زخم متروپل بر منظر شهری آبادان چه باید کرد؟

چهارشنبه 1 تیر 1401
نقش نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه در مدیریت شهری

نقش نهاد در پایش طرح های توسعه شهری

دوشنبه 30 خرداد 1401

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

  • پژوهشکده نظر
  • باغ نظر
  • منظر
  • هنر و تمدن شرق
  • گردشگری و فرهنگ
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم