• آرشیو
  • نویسندگان
دوشنبه 10 بهمن 1401
نظرآنلاین
پایگاه خبری - تحلیلی پژوهشکده نظر
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ورود
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی شهر برنامه ریزی و مدیریت شهر

تعجیل معاون حمل و نقل برای کسب درآمد از عوارض کار دست حناچی داد!

نظر آنلاین نویسنده: نظر آنلاین
سه‌شنبه 25 دی 1397
در برنامه ریزی و مدیریت شهر, اخبار, شهر
A A
0

به جرات می توان گفت ارائه طرح اخذ عوارض از 5 تونل شهری و یک بزرگراه از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تیر خلاصی بود که معاون پر حاشیه شهردار تهران به سمت مدیران اصلاح طلب و پیروز حناچی شهردار تهران شلیک کرد.تیری که به نخستین چالش جدی شهردار چهارم شهر تهران با شهروندان، رسانه و منتقدان خود روبه رو شد.

واگنش منتقدان، رسانه ها و شهروندان به این خبر کوتاه که توسط خبرگزاری مهر در ابتدا منتشر شد، آنقدر زیاد بود که در صدر خبرهای شبکه های مجازی اعم از توئیتر ، ایستاگران، تلگرام و حتی رسانه های سایبری قرار گرفت و چند روزنامه نیز در رابطه با ارائه این طرح از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به معاونت توسعه و برنامه ریزی و اداره کل حقوقی جهت بررسی و کارشناسی گزارش های مفصلی نوشتند.

بیشتر بخوانید - Read More

وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

بعد از سرعت انتشار این خبر بود که برخی از اعضای شورای شهر اعم از علی اعطا و حجت نظری اعلام کردند که هنوز این طرح به کمیسیون های مربوطه شورا ارسال نشده است. حتی حجت نظری ابراز امیدواری کرد که در صورت مطرح شدن آن در صحن علنی شورا اعضا آن را رد خواهند کرد.

تعجیل معاون حمل و نقل برای کسب درآمد از عوارض کار دست حناچی داد!

اما در این میان نیز بودند اعضایی که با نشان دادن واکنش تند نسبت به اخذ عوارض در تونل های شهری توئیت هایی را منتشر کردند.
در این میان مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز اعلام کرد که هنوز این طرح به تایید نظر شهردار تهران نرسیده است. این بیانه نشان می داد که چنین طرحی از سوی معاونت برای کارشناسی بیشتر ارائه شده است اما هنوز پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران تصمیمی در این رابطه نگرفته است.

به هر حال طرح اخذ عوارض در بزرگراه ها و تونل های شهری پایتخت در گذشته نیز از سوی برخی از اعضای شورای شهر چهارم مطرح شده بود که در همان زمان نیز با واکنش های تندی از سوی سایر اعضا روبه رو شد. در این دوره مدیریت شهری نیز اجرای چنین طرحی در زمانی که پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بود یک بار دیگر مطرح شد، اما با توجه به اینکه بهره بردار اصلی بزرگراه ها و تونل های شهری در نهایت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است، بار دیگر این مساله این بار از سمت محسن پور سیدآقایی مطرح شد.

به نظر می رسد که معاون شهردار تهران کار نامه خود را در عوارضی کردن ورود به محدوده طرح ترافیک و همچنین محدوده زوج و فرد کارنامه درخشان و به دور از حاشیه ای می داند که اکنون به دنبال مطرح کرد و در نهایت اجرای آن در 5 تونل شهری و یک بزرگراه شهر تهران است.

موضوعی که به شدت با واکنش دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران روبه رو می شود. محمد علی کرونی با انتقاد از ارائه چنین طرحی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرگزاری مهر به صراحت اعلام کرده است: به جای مطرح کردن موضوعاتی مانند پولی شدن تردد در تونل ها و معابر خاص، به دنبال تحقق درآمدهای قابل وصول باشیم.

کارشناسان حوزه حمل و نقل شورای شهر تهران بر این باورند که؛ به جای پیگیری درآمدهای قابل وصول مانند مجتمع های ایستگاهی مترو، فاینانس های مترو و پارک حاشیه ای و بدون مشورت با کمیسیون صرفا با مطرح کردن موضوع پولی کردن تردد در تونل ها به دنبال انحراف اذهان از کاستی ها و نواقص عملکردی و ایجاد مشکلاتی نظیر طرح ترافیک هستند.

بررسی ها نشان می دهد: هزار میلیارد درآمد مجتمع های ایستگاهی مترو، دو فاینانس ۳۴۰ میلیون یورویی مترو، و حداقل ۳۰۰ میلیارد پارک حاشیه ای اولویت هایی هستند که معاونت حمل و نقل می تواند برای کسب درآمد به دنبال تحقق آن باشد.

اما سوال اصلی این است با توجه به اینکه منابع درآمد پایدار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کاملا مشخص است، چرا محسن پور سیدآقایی به جای محقق کردن این منابع مالی بیشتر به دنبال اخذ پول از شهروندان به شکل های مختلف است؟ یک با ربا عوارضی کردن عجولانه طرح ترافیک و بار دیگر نیز اخذ عوارض از 5 تونل شهری و یک بزرگراه؟ به زبان ساده تر پشت پرده این تمایل آقای معاون در کسب درآمد ان هم مستقیم از جیب شهروندان تهرانی چیست؟

آنطور که خبرگزاری مهر افشا کرده است، به تازگی بخش های جدیدی از این لایحه منتشر شده که بر اساس آن مشخص می شود در صورت نهایی شدن این لایحه و تایید شهردار پیشنهاد آغاز این لایحه از ۱۵ فروردین سال ۹۸ خواهد بود. جزئیات بیشتر حکایت از آن دارد؛ پیشنهاد شهرداری برای هزینه تردد از تونل رسالت ۱۰۷۰ تومان، تونل نیایش ۱۰۶۰ تومان، تونل شهدای غزه ۱۹۷۰ تومان، بزرگراه صدر برای هر تردد ۹۵۰ تومان است.

انتشار خبر اخذ عوارض در تونل های شهری چالش بزرگی را برای پیروز حناچی رغم زده است. به نظر می رسد که وی در همین ابتدای راه هنوز نتوانسته معاونان خود را همسو با برنامه ها و دغدغه های خود کند و به همین دلیل است که به یکباره عملکرد یکی از مدیران ارشد شهرداری تهران برای حناچی هزینه های زیادی را به همراه دارد.

برچسب ها: اخذ عوارض در تونل های تهرانشهرداریعوارض
نوشته قبلی

بیانیه نشست نقد راهبردی “بازآفرینی شهری، از رویا تا واقعیت”

نوشته بعدی

تدوین ضوابط نما و انتشار برخط تصاویر بناهای تاییدی کمیته بنا

نظر آنلاین

نظر آنلاین

مطالب مرتبط - Related Post

وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

یکشنبه 1 آبان 1401
حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

چهارشنبه 27 مهر 1401

نقش “تعریف از فضا” بر تحلیل “نحو فضا”

دیپلماسی فرهنگی خواهرخواندگی شهرهای ایران در روابط بین الملل

نقد نظام مدیریت ساخت‌وساز شهری تهران (3)

The Line،رویای بلندپروازانه فرار از مرگ

نوشته بعدی
تدوین ضوابط نما و انتشار برخط تصاویر بناهای تاییدی کمیته بنا

تدوین ضوابط نما و انتشار برخط تصاویر بناهای تاییدی کمیته بنا

سیزده ساختار جدید در برنامه سوم شهر تهران کارشناسی نشده است

سیزده ساختار جدید در برنامه سوم شهر تهران کارشناسی نشده است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برگزیده

  • بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • مدرن چيست؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • رنگ های نمادین در هنر ایران

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • سکه های هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0

مطالب برتر

  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین مطالب
بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

یکشنبه 2 اسفند 1388
مدرن چيست؟

مدرن چيست؟

دوشنبه 13 مهر 1388
عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

دوشنبه 1 بهمن 1397
رنگ های نمادین در هنر ایران

رنگ های نمادین در هنر ایران

یکشنبه 11 خرداد 1399
نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

7
زنان نامرئی و منظر شهری

زنان نامرئی و منظر شهری

3
زاینده‌رود؛ از تکوین تا تخریب تمدن

زاینده‌رود؛ از تکوین تا تخریب تمدن

3
تقلید بدون ¬حجت در سیمای شهری

تقلید بدون ­حجت در سیمای شهری

2
وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

یکشنبه 1 آبان 1401
تأثیر روند رشد و توسعه بر ساختار شبکه اکولوژیکی شهری تهران

تأثیر روند توسعه بر ساختار شبکه اکولوژیکی شهری تهران

جمعه 29 مهر 1401
حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

چهارشنبه 27 مهر 1401
راه، شریان حیات یا ابزار مداخله؟

راه، شریان حیات یا ابزار مداخله؟

دوشنبه 25 مهر 1401
نظرآنلاین

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

Navigate Site

  • پژوهشکده نظر
  • باغ نظر
  • منظر
  • هنر و تمدن شرق
  • گردشگری و فرهنگ

Follow Us

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم