پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

بیست و هفتمین کارگاه نظریه‌های‌ نو: ارتباط ایزد «وَیو» با نوارهای ساسانی
هنر باستان
نظر آنلاین

بیست و هفتمین کارگاه نظریه‌های‌ نو: ارتباط ایزد «وَیو» با نوارهای ساسانی

ارتباط باد با ایزدان زروان، میترا، آناهیتا، بهرام ایندره و همچنین امشاسپند خشتره (شهریور) در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد. این نشست روز دوشنبه، ۱۱ تیر ۹۷، ساعت ۱۷ در گالری نظرگاه با برپایی میزگردی با حضور سرکار خانم مینا جلالیان برگزار می گردد.

صفحه اصلی
اخبار
فاطمه محمدی

سوق سوم از مجموعه نمايشگاه های چارسوق

  سوق سوم مجموعه نمایشگاه های «چارسوق»، از زندگی اجتماعی در بازار تهران می‌گوید. نمایشگاه عکس های جاسم غضبانپور 2 تا 6تیر 1397/ساعت 9 الی 12و و 14 الی 18 نمایش مستند «چهار پایه» به کارگردانی سید عباس حسینی و میزگرد : چهارشنبه ، 6 تیر، ساعت 17 الی 19 با حضور روح الله نصرتی /استاد جامعه شناسی و فعال اجتماعی  کاظم مبهوتیان/ فعال اجتماعی و صاحب قهوه خانه حاج علی درویش (کوچترین قهوه خانۀ جهان) محمد صالح شکوهی بیدهندی/ عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و پژوهشکده نظر خیابان آزادی، خیابان قریب،شماره 23، گالری نظر گاه

صفحه اصلی
شهر
فاطمه محمدی

بررسی طرح توسعه دانشگاه تهران از منظر حقوقی

میزگرد« بررسی طرح توسعه دانشگاه تهران از منظرحقوقی » سه شنبه ، 5 تیر ماه 1397. ساعت 17 الی 19  خ آزادی، خ دکتر قریب، شماره 23، گالری نظرگاه حضور فقط با ثبیت نام امکان پذیر است. با حضور : زهرا نژاد بهرام (عضو شورای اسلامس شهر تهران ) سید صادق مصطفوی کاشانی ( دکترای حقوق خصوصی و وکیل دادگستری ) دانش طاهر آبادی ( دبیر میز گرد )

نگرشی بر تاریخچه و آئین اسماعیلیان در ایران
هنر
نظرگاه

نگرشی بر تاریخچه و آئین اسماعیلیان در ایران

بیست و ششمین کارگاه نظریه‌های نو با عنوان نگرشی بر تاریخچه و آئین اسماعیلیان در ایران با حضور دکتر فریدون آورزمانی، استاد تاریخ و باستان‌شناسی روز دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ساعت ۱۷ در گالری نظرگاه برگزار شد.

نقدی بر اقدامات ساحل‌سازی‌ حاشیۀ رود کارون در اهواز
نقد
نظر آنلاین

نقدی بر اقدامات ساحل‌سازی‌ حاشیۀ رود کارون در اهواز

در اهواز، شهری که من کودکی‌ام را گذراندم، رودخانه‌ای در آغاز سبب‌ساز شهر شد. اما امروز آیا می‌توان آن را دید؟ بر پس چهره ژولیده صنعت نظری بیندازید، از خط آهن پوشیده از علفزار گذرکنید، آنگاه اسکله‌های در حال پوسیدن را می‌یابید و اینجاست آن رود بزرگ که فاضلاب و زباله، در آن بالا و پایین می‌روند. بخار سمومی که می‌بینید به نام‌های آشنا در صنعت تعلق دارند. این محصولات بر درِ خانه‌هایمان می‌آیند اما روشن است که صنایع‌مان هنوز سرکشند. حال می‌توانید در مسیر با نگاهی به خط مخازن نفت و پالایشگاه‌ها برانید، خطر را احساس می‌کنید، پالایش شاید ولی خود پالوده نیستند. در بزرگراهی می‌رانید بی‌بهره از انسانیت یا هنر، زخم‌های به جای مانده از این جنگ را در تکه تکه شدن محله‌ها، و از بین رفتن مناظر سرسبز گذشته می‌بینید. بشکه‌های نفت و محصولات نیشکر سریع تر از تولد بچه ها استخراج می‌شوند. به تاراجی بیندیشید که هنوز در جریان است. اگر به امید یافتن مفری، در حاشیه رود کارون حرکت کنید درمی‌یابید که به حاشیه محیط‌های طبیعی رسیده‌اید. علائمش را می‌توانید در ماشین آلات عالی برای غارت زمین، بر افکندن درختان و گیاهان بومی، پرکردن مرداب‌ها و ساخت و سازهای نامتناسب، بی‌برنامه و زشت جست‌وجو کنید.