• آرشیو
  • نویسندگان
دوشنبه 10 بهمن 1401
نظرآنلاین
پایگاه خبری - تحلیلی پژوهشکده نظر
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ورود
نظرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نظرآنلاین
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی شهر برنامه ریزی و مدیریت شهر

اشتباه استراتژیک در تخصیص بودجه 98 به مترو

نظر آنلاین نویسنده: نظر آنلاین
چهارشنبه 20 آذر 1398
در برنامه ریزی و مدیریت شهر, شهر, منتخب
A A
0

تخصیص ۸۰ درصد منابع شهرداری تهران در بودجۀ ۹۸ (دورۀ تحریم‌ها) به مترو، اشتباه استراتژیک بود. رفع آلودگی هوا به اقدامات مؤثر نیاز دارد. مترو، شبکه‌ای پرهزینه و دیربازده است و در شرایط تحریم، زمان دست‌یابی به آن طولانی‌تر هم می‌شود. در این شرایط سرمایه‌گذاری در مترو موجب زمین‌گیر شدن منابع می‌شود. در شرایط امروز تهران، بودجۀ حمل‌ونقل عمومی، باید به سوی تجهیزات زودبازده، مانند اتوبوس هدایت می‌شد.

 پیروز حناچی: وضعیت آلودگی هوا به خاطر پدیده وارونگی است که هر ساله رخ می‌دهد و اگر باد بوزد وضعیت خوب می‌شود | ۲۱ آبان ۹۸.

بیشتر بخوانید - Read More

وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

پیروز حناچی: توسعۀ حمل‌ونقل عمومی را پیگیری می‌کنیم. تمامی قطعات واگن‌های مترو که در گمرک مانده بود امروز تبدیل به قطار شده است | ۹آذر ۹۸.

پیروز حناچی: متاسفانه مجموعه مسائلی که کشور با آن روبرو است و در رأس آن مشکلات اقتصادی_بودجه‌ای، مانع از آن شده است که بخشی از تخضصیص‌های لازم برای توسعۀ حمل‌ونقل عمومی در شهر صورت پذیرد. این دشواری به کم‌کاری هیچ بخشی از ساختار باز نمی‌گردد و فقط بخشی از نتیجۀ تحریم‌های نادعادلانه‌‌ای است که در این چند سال کشور با آن ها روبرو بوده است و در نتیجه آن توان ملی ما برای توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های کاهش آلایندگی نظیر فیلترهای کنترل آلودگی در خودروها کاهش یافت| ۱۱ آذر ۹۸.

***

سید امیر منصوری در نشست وقتی همه خواب بودند: سهم اعتبارات کاهش مشکل آلودگی هوا نسبت به کل بودجه شهر، کم است و این روشن می‌کند که اعتبارات درست توزیع نشده است. چرا ما هنوز در حمل و نقل عمومی ضعف شدید داریم؟ چرا دستگاه‌های متولی ما شورش نمی‌کنند تا تونل‌سازی و بزرگراه‌سازی متوقف شود؟ ما یک نهضت سه‌شنبه‌های بدون خودرو داریم که در فرهنگسازی بد نیست اما در همین حد مانده‌ایم و متاسفانه در حد نمایش باقی می‌ماند و اثرکارسازی ندارد| ۴ دی ۹۷.

سید امیر منصوری در نشست وقتی همه خواب بودند ۲: نقش برنامه ریزی شهری در روند آلودگی هوا چیست؟ بنابر شواهد مختلف، اصلی ترین مساله در شهر تهران مساله آلودگی هواست که بخش بزرگی از آن ناشی از وسایل نقلیه  اعم از خودرو، موتور و … است. اما برنامه ریزی شهری ما چقدر در عدم حصول موفقیت در کاهش آلودگی هوا نقش دارد؟ | ۱۱ دی ۹۷.

سید امیر منصوری در نشست وقتی همه خواب بودند 2: آنچه در طرح جامع سال 85 انجام شد تداوم روند طرح فرمان فرمایان در سال 48 بود که زمینه آن مبتنی بر ایجاد شبکه سواره تندرو بود و در سال 70 نیز در بازنگری طرح تفصیلی آتک بروز شد و بعد در دوره کرباسچی شبکه اجرا شد که بیشترین تعارض را با محیط زیست تهران داشت و بعد از آن طرح جامع سال 86 متکی به آن بود و برنامۀ توسعۀ شهری ما به‌صورت خودرو محور و متکی به توسعه معابر در تمام طرح های ما تحت عنوان تعریض معابر رواج پیدا کرد| ۱۱ دی ۹۷.

محمدصالح شکوهی در نشست وقتی همه خواب بودند ۲ : ایده هایی که برای مقابله با آلودگی هوا مطرح می شود عموما جزء نگر هستند و اثرچندانی ندارند و اجرایی هم نمی شوند. مثلا کمپین های یکروزه بدون اتومبیل که علی رغم مفید بودن اما با توجه به نظام برنامه ریزی ما محقق شدنی نیست. چشم‌انداز طرح جامع جدید، تهران را شهری سرسبز دیده است اما این موضوع در حد شعار باقی مانده است | ۱۱ دی ۹۷.

برچسب ها: آلودگیاتوبوسبودجهمترو
نوشته قبلی

سکه‌ها و سنگ‌نگاره ‌ها، منابع شناخت دورۀ ساسانی

نوشته بعدی

تفکیک جنسیتی در شهر

نظر آنلاین

نظر آنلاین

مطالب مرتبط - Related Post

وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

یکشنبه 1 آبان 1401
حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

چهارشنبه 27 مهر 1401

نقش “تعریف از فضا” بر تحلیل “نحو فضا”

دیپلماسی فرهنگی خواهرخواندگی شهرهای ایران در روابط بین الملل

نقد نظام مدیریت ساخت‌وساز شهری تهران (3)

The Line،رویای بلندپروازانه فرار از مرگ

نوشته بعدی
تفکیک جنسیتی در شهر

تفکیک جنسیتی در شهر

واقعه الوثبه ، زندگی و مرگ  میان واقعيت و تخيل

واقعه الوثبه ،زندگی و مرگ میان واقعيت و تخيل

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برگزیده

  • بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • مدرن چيست؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • رنگ های نمادین در هنر ایران

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0
  • سکه های هخامنشی

    0 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 0 توئیت 0

مطالب برتر

  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین مطالب
بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

بررسی آرامگاه ها و آئین تدفین در زمان هخامنشی

یکشنبه 2 اسفند 1388
مدرن چيست؟

مدرن چيست؟

دوشنبه 13 مهر 1388
عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

عوارض شهرداری چیست و انواع آن کدامند؟

دوشنبه 1 بهمن 1397
رنگ های نمادین در هنر ایران

رنگ های نمادین در هنر ایران

یکشنبه 11 خرداد 1399
نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

نقدی بر شیوه اجرای تبصره 3 ماده 9 قانون حدنگار

7
زنان نامرئی و منظر شهری

زنان نامرئی و منظر شهری

3
زاینده‌رود؛ از تکوین تا تخریب تمدن

زاینده‌رود؛ از تکوین تا تخریب تمدن

3
تقلید بدون ¬حجت در سیمای شهری

تقلید بدون ­حجت در سیمای شهری

2
وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

وزارتخانه چند تکه: مسکنی که منتزع می شود

یکشنبه 1 آبان 1401
تأثیر روند رشد و توسعه بر ساختار شبکه اکولوژیکی شهری تهران

تأثیر روند توسعه بر ساختار شبکه اکولوژیکی شهری تهران

جمعه 29 مهر 1401
حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

چهارشنبه 27 مهر 1401
راه، شریان حیات یا ابزار مداخله؟

راه، شریان حیات یا ابزار مداخله؟

دوشنبه 25 مهر 1401
نظرآنلاین

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

Navigate Site

  • پژوهشکده نظر
  • باغ نظر
  • منظر
  • هنر و تمدن شرق
  • گردشگری و فرهنگ

Follow Us

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما

کپی رایت 1397-1400؛ کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشکده نظر است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم