پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
منو
  • صفحه اصلی
  • هنر
    • باستان شناسی
    • مدرنیته و هنر مدرن
    • نقد هنر
    • نقوش و تزئینات
    • نگارگری
    • هنر باستان
    • هنر معاصر
  • منظر
    • منظر شهری
    • سازمان فضایی شهر
    • باغ
    • مبانی نظری منظر
    • منظر طبیعی
    • منظر و جامعه
    • منظر راه
  • معماری
    • مسکن
    • مبانی نظری معماری
    • معماری معاصر
    • معماران
  • شهر
    • برنامه ریزی و مدیریت شهر
    • مبانی شهر
    • نوسازی شهری
    • مرمت شهری
  • محیط
    • مدیریت آب
  • گردشگری
  • نظرگاه
  • تماس با ما
  • سه‌شنبه 4 مهر 1402 08:19
جستجو
Close this search box.
صفحه اصلی برگی از تاریخ

روایتی از مجسمه پطر اول در سن پترزبورگ

نظر آنلاین نویسنده: نظر آنلاین
چهارشنبه 16 بهمن 1398
در برگی از تاریخ, منتخب
A A
0

روایتی از مجسمه پطر اول در سن پترزبورگ

«و از جمله چیزهاییکه عجیبه است در این شهر این است که صورت پطر اول را در بالای اسبی گذارده‌اند. اسب و صورت مزبور را از برنج و مس ساخته‌اند. بسیار صورت بزرگی است. مجموع را در قالب ریخته‌اند و در بالای تخته‌سنگی نصب کرده‌اند… درجاییکه اولا سنگ مزبور را پیدا کرده الی جاییکه صورت و اسب پادشاه را در آن نصب کرده‌اند یکفرسخ و ربع بوده… گلوله‌های بزرگ آهنین در زیر آن گذارده و بزور اهرم در بالای گلوله آن را گردانیده در همه راه آورده. هرچه سنگ از گلوله گذشته او را بعقب گذارده مجدداً گلوله دیگر را برداشته در پیش سنگ گذارده و باین نهج سنگ را در میانه شهر، مقابل نارنج‌قلعه مزبور گذارده و صورت مزبور را سواره در بالای سنگ نصب کرده… بالفعل هرکس از ولایات بعیده محض از برای دیدن تصویر پطر و سنگ مزبور بپطرپورغ می‌آیند»

بیشتر بخوانید - Read More

باغ عباس آباد؛ پدیده ای که توسط شاه عباس صفوی از دید همگان مخفی ماند

نقش ویژه زنان در مُهرهای دوره ساسانی+ مجموعه تصاویر

برگرفته از سفرنامه میرزاصالح شیرازی که جزو اولین محصلین اعزامی به اروپا در دوره فتحعلیشاه قاجار (1815م.)

این بریده توصیفی از مجسمه شهری و نام‌بردن از آن به عنوان پدیده‌ای عجیب نشان از اولین مواجهه‌ها با چنین مقوله‌ای در فضای شهری است. این مجسمه از تاریخ نصب (1782 م.) تا امروز همچنان پابرجا و از نمادهای شهر سن پترزبورگ است.

برچسب ها: مجسمه شهریمیرزاصالح شیرازیپطر اول
نوشته قبلی

۲۷ منشا بو در جنوب تهران وجود دارد اما منشا بو کانون‌هایی در سطح شهر است.

نوشته بعدی

درخت آسوریگ و اولین پویانمایی جهان

نظر آنلاین

نظر آنلاین

مطالب مرتبط - Related Post

باغ عباس آباد؛ پدیده ای که توسط شاه عباس صفوی از دید همگان مخفی ماند

باغ عباس آباد؛ پدیده ای که توسط شاه عباس صفوی از دید همگان مخفی ماند

شنبه 24 تیر 1402
نقش ویژه زنان در مُهرهای دوره ساسانی+ مجموعه تصاویر

نقش ویژه زنان در مُهرهای دوره ساسانی+ مجموعه تصاویر

شنبه 10 تیر 1402

جداسازی تعاملات اجتماعی از ساختارهای طبیعی در شهر

گردشگری و مدیریت اوقات فراغت تهران، رهاشدگان در مسیر اتفاقات

زیبایی در باغ معاصر ایرانی

واژه‌شناسی خیابان با روش نحو فضا

نوشته بعدی
درخت آسوریگ و اولین پویانمایی جهان

درخت آسوریگ و اولین پویانمایی جهان

آرام‌سازی؛ سیاست اصلی در برنامه راهبردی زندگی پیاده شیراز

آرام‌سازی؛ سیاست اصلی در برنامه راهبردی زندگی پیاده شیراز

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *