پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین

رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر

مصاحبه با سید محسن امامی دربارۀ انتخاب خیابان نجات‌اللهی به عنوان گذر صنایع دستی

خیابان نجات‌اللهی به تازگی، عنوان گذر صنایع دستی را به خود گرفته است. این گذر بنا بود، عنوان گذری در محلۀ عودلاجان تهران باشد. در این باره نظرآنلاین پای صحبت سید محسن امامی نشسته است:

نظرآنلاین: به تازگی خیابان استاد نجات‌اللهی به نام «گذر صنایع دستی» تهران نام‌گذاری شد. شما هم در این جلسه حاضر بودید. گویا قرار بر این بوده که بازار عودلاجان هم چنین عنوانی را بگیرد. آیا انتخاب این نام برای خیابان استاد نجات‌اللهی مناسبت دارد؟ آیا بازار عودلاجان هم می‌تواند این نام را دریافت کند؟ آیا دادن یک هویت به چند راسته و خیابان صحیح است و عملاً به ساخت برندهای رقیب می‌انجامد؟ نظر شما در این باره چیست؟

سید محسن امامی

سید محسن امامی : دادن عنوان «گذر صنایع دستی» به معنای تغییر نام خیابان نجات‌اللهی نیست. هر محله‌ای می‌تواند گذری داشته باشد با عنوانی شبیه به این عنوان؛ یعنی هر محله می‌تواند برای خود یک گذر صنایع‌دستی داشته باشد یا گذر فرهنگ یا موسیقی یا غذا یا عناوینی از این دست که بیشتر به کارکردها و عملکردهای آن منطقه وابسته است. بنابراین اینکه در این قسمت از این عنوان استفاده شود و تبدیل به یک برند شود، هیچ ممانعت و منافاتی با استفادۀ این برند یا عنوان در جاهای دیگر، ندارد.

یکی از کارکردهای اصلی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، فروش صنایع دستی است و صنایع دستی در این خیابان با کیفیت و اطمینان بیشتری نسبت به قسمت‌های دیگر، هم به مسافران ایرانی و هم مسافران خارجی عرضه می‌شود و قرار است که در آینده با تشویق شهرداری و سایر نهادها، تعداد این مغازه‌ بیشتر هم شود و کمک‌هایی در این زمینه انجام شود. همچنین برنامه‌ای برای سنگفر‌ش‌کردن این خیابان در پیش است و قرار بر این است که قسمت‌هایی از آن هم تبدیل به پیاده‌رو شود. علاوه بر این، کاربری‌های مثل پذیرایی و رستوران‌های سنتی در اطراف این خیابان در حال‌ شکل‌گیری است که می‌تواند اینجا را به یک محل خوبی تبدیل کند. ولی اینکه حالا تبدیل به یک برند شود، هیچ ممانعت و منافاتی با اینکه سایر جاها هم این برند را داشته باشند، ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میزان مطالعه مطلب