مادی های اصفهان و مدیریت بحران
مادی ها به بیانی ساده همان جوی های آب هستند که در گذشته به منظور تامین آب برای مناطق کشاورزی با در نظر گرفتن ویژگی های ژیولوژیکی طراحی و اجرا شده اند.
مادی ها به بیانی ساده همان جوی های آب هستند که در گذشته به منظور تامین آب برای مناطق کشاورزی با در نظر گرفتن ویژگی های ژیولوژیکی طراحی و اجرا شده اند.
بحران های سرزمینی در دراز مدت جابهجایی گروههای انسانی از سرزمینها به مقاصد دیگر و خالیشدن آنها از سکنه، تخریب مولفههای هویتساز سرزمینی را سبب میشوند.
ادعای امکان مطلوبیت بی ریختی به شکلی گسترده را شاید بتوان مقارن با ظهور پست مدرنیسم و در پی آن مکتب فکری واسازی (Deconstruction)، دانست.
تزاحم ناشی از وابستگی هنرهای عصر جدید به قدرت، موجب میشود هنر شهری به مسیری جدا از جریان کمالجوی هنر هدایت شود و میراث آن به شکل و صورت هنری محدود شود.
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر به خاطر فرا رسیدن نیمه شعبان، با شعار "تو فریاد دلهای مایی، بیا" رونمایی شد. این طرح از ده پنجره بر یک دیوار تشکیل شده است.
باید ضابطه "هر میدان، یک مجسمه" را تغییر داده و با آوردن مجسمه به حاشیه میادین که کارکردی جز فلکه ندارند، بر مسئله نصب مجسمه در فضای غیرمتمرکز فائق آییم.
در دیوارنگاره میدان ولیعصر به مناسبت سال نو، پرستار نمادی از جهان مدرن است که زمانۀ اپیدمی کرونا را زمانی برای بازبینی کلی در باورهای سنتیمان میداند.
در دوره قاجار با عدم حضور مجسمههای فیگور انسان، دوره پهلوی با حضور و تأکید بر نصب آنها و در دوره انقلاب اسلامی و جنگ با پذیرش آنها روبهرو میشویم.
نقاشی حسنعلی وزیری شبیه نقاشیهای امپرسیونیسم بوده و اگر بعضی مناظر لخت کوهسار نبود، در مقابل تابلوهای جنگل و باغ تصور می شد که اثر یکی از اروپاییان است.
حراج تهران، نظامی چندگانه است: هم عرصۀ یارگیری غرب از هنرمندان داخلی، هم میدان پولشویی و هم عادتدهندۀ طبقات متوسط و ضعیف جامعه به معاملات لجامگسیختۀ است.
صورت یک قطعه باغ شاه احداثی شاه شهید واقعه در ساری به دست ناصرالدین شاه کشیده شده و خط فرانسه نیز رقم کلک اوست.
در سالهای اخیر مجسمه های شهری افزایش یافته اند. هنرمندان بر این باورند که کیفیت این مجسمه ها بالا نبوده و علت فقدان کیفیت را در رشد عددی آن جستجو میکنند.