تاثیر هنر شهری از کانون قدرت در دوره معاصر
برنامه آتی نظرگاه
Sunday, 24 January , 2021
امروز : یکشنبه, ۵ بهمن , ۱۳۹۹ - 11 جماد ثاني 1442
امروز : یکشنبه, ۵ بهمن , ۱۳۹۹ - 11 جماد ثاني 1442
ریخت و بی ریختی
نقدی بر ادعای مطلوبیت «بی ریختی» در آثار هنر و معماری معاصر
ادعای امکان مطلوبیت بی ریختی به شکلی گسترده را شاید بتوان مقارن با ظهور پست مدرنیسم و در پی آن مکتب فکری واسازی (Deconstruction)، دانست.
۲۸ شهریور ۱۳۹۹
هشتگ اجتماع قلبها به مناسبت نیمه شعبان
تحلیل دیوارنگاره میدان ولیعصر با “شعار تو فریاد دلهای مایی، بیا”
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر به خاطر فرا رسیدن نیمه شعبان، با شعار "تو فریاد دلهای مایی، بیا" رونمایی شد. این طرح از ده پنجره بر یک دیوار تشکیل شده است.
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
نصب مجسمه ها در فضاهای غیرمتمرکز
هر میدان، یک مجسمه؟!
باید ضابطه "هر میدان، یک مجسمه" را تغییر داده و با آوردن مجسمه به حاشیه میادین که کارکردی جز فلکه ندارند، بر مسئله نصب مجسمه در فضای غیرمتمرکز فائق آییم.
۲۸ فروردین ۱۳۹۹
امسال بهار نو خونهها
نقدی بر دیوارنگارۀ جدید میدان ولیعصر تهران در سال ۹۹ همزمان با شیوع ویروس کرونا
در دیوارنگاره میدان ولیعصر به مناسبت سال نو، پرستار نمادی از جهان مدرن است که زمانۀ اپیدمی کرونا را زمانی برای بازبینی کلی در باورهای سنتیمان میداند.
۱۱ فروردین ۱۳۹۹
برخوردهای متفاوت مجسمههای فیگوراتیو انسانی در ایران
مجسمههای فیگور انسانی در میادین شهر تهران از دوره قاجار تا اواخر دهه ۶۰
در دوره قاجار با عدم حضور مجسمههای فیگور انسان، دوره پهلوی با حضور و تأکید بر نصب آنها و در دوره انقلاب اسلامی و جنگ با پذیرش آنها روبهرو میشویم.
۰۲ فروردین ۱۳۹۹
سبک خاص نقاشی حسنعلی وزیری
نقاشی اثر حسنعلی وزیری، نقاش و پیکرتراش
نقاشی حسنعلی وزیری شبیه نقاشیهای امپرسیونیسم بوده و اگر بعضی مناظر لخت کوهسار نبود، در مقابل تابلوهای جنگل و باغ تصور می شد که اثر یکی از اروپاییان است.
۰۷ بهمن ۱۳۹۸
نظام چندگانه حراج تهران
حراج تهران: پولشویی، مدیریت جریان اندیشه و تعریف توقع طبقات
حراج تهران، نظامی چندگانه است: هم عرصۀ یارگیری غرب از هنرمندان داخلی، هم میدان پولشویی و هم عادتدهندۀ طبقات متوسط و ضعیف جامعه به معاملات لجامگسیختۀ است.
۲۹ دی ۱۳۹۸
گوشه ای از هنر شاه قاجار
نقاشی ناصرالدین شاه قاجار از باغی در ساری
صورت یک قطعه باغ شاه احداثی شاه شهید [آغا محمدخان قاجار] واقعه در ساری به دست ناصرالدین شاه کشیده شده و خط فرانسه نیز رقم کلک اوست.
۲۷ دی ۱۳۹۸
کمیت، کیفیت می آورد؟
رشد عددی مجسمه های شهری، تهدید یا فرصت؟!
در سالهای اخیر مجسمه های شهری افزایش یافته اند. هنرمندان بر این باورند که کیفیت این مجسمه ها بالا نبوده و علت فقدان کیفیت را در رشد عددی آن جستجو میکنند.
۲۰ آبان ۱۳۹۸
رویکرد کمیتگرایی در هنر شهری