مجسمههای فیگور انسانی در میادین شهر تهران از دوره قاجار تا اواخر دهه 60
در دوره قاجار با عدم حضور مجسمههای فیگور انسان، دوره پهلوی با حضور و تأکید بر نصب آنها و در دوره انقلاب اسلامی و جنگ
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
در دوره قاجار با عدم حضور مجسمههای فیگور انسان، دوره پهلوی با حضور و تأکید بر نصب آنها و در دوره انقلاب اسلامی و جنگ
نقاشی حسنعلی وزیری شبیه نقاشیهای امپرسیونیسم بوده و اگر بعضی مناظر لخت کوهسار نبود، در مقابل تابلوهای جنگل و باغ تصور می شد که اثر
حراج تهران، نظامی چندگانه است: هم عرصۀ یارگیری غرب از هنرمندان داخلی، هم میدان پولشویی و هم عادتدهندۀ طبقات متوسط و ضعیف جامعه به معاملات
صورت یک قطعه باغ شاه احداثی شاه شهید [آغا محمدخان قاجار] واقعه در ساری به دست ناصرالدین شاه کشیده شده و خط فرانسه نیز رقم
در سالهای اخیر مجسمه های شهری افزایش یافته اند. هنرمندان بر این باورند که کیفیت این مجسمه ها بالا نبوده و علت فقدان کیفیت را
به منظور ارتقای کیفیت هنر شهری در بخش مجسمههای شهری لازم است سیاستهای هدایتکننده توسط افراد متخصص در مسائل شهری تعیین و در دستور کار
حالا که چند رویداد مجسمۀ شهری برگزار شده و کمیت را ارتقا داده، کاستیها را شناختهایم، وقت آن رسیده که به دنبال تعریف دقیقتری از
در دیوارنگاره میدان ولیعصر به مناسبت اربعین پرچمهای کشورهای مختلف حضور دارند اما انگار همه انسانهای حاضر در تصویر ایرانی هستند.
با بررسی سیر مجسمهسازی شهری در تهران از دورۀ پهلوی تا امروز در می یابیم که در دورۀ انقلاب با یک رکود و از دهۀ
نظرآنلاین دربارۀ انگیزههای ربودهشدن این مجسمهها با عباس مجیدی، مجسمه ساز و رئیس انجمن مجسمهسازان ایران گفتگو کرده است:
شاید به جرأت بتوان گفت در وادی هنر این مرزوبوم هیچ واژهای به اندازۀ « هنر معاصر » دچار بدفهمی و سوءتفاهم نشده است. هرچند
ابراهیم گلستان، کارگردان، داستاننویس، مترجم، روزنامهنگار و عکاس ایرانی است که به دلیل نگاه پیشرو و متفاوت خود در عرصههای گوناگون، به عنوان چهرهای قابل
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.