درباره ما
نظرآنلاین
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
منو
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
سیدامیر منصوری استاد دانشگاه تهران میگوید: «اقدامات مقطعی مانند پاکسازی مناطق و پراکنده کردن افراد آسیبدیده، نه تنها مشکل را حل نمیکند، بلکه آن را پیچیدهتر میکند. این سیاستها مانند درمان عفونت با پایین آوردن تب است؛ ظاهراً مشکل برطرف شده، اما ریشه اصلی همچنان پابرجاست.»
نشست تخصصی نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان دروازه خورشید با حضور بهداد پنجه زاده و حمیدرضا امامی از اساتید حوزه ی نقاشی، دکتر شهره جوادی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و جمعی از هنرمندان برگزار گردید.
استان خوزستان، در دهۀ محرم، به مانند دیگر استانها دارای مراسمات آیینی متنوعی در هر کدام از شهرهای خود است. در ذیل به برخی از این مناسک محرم در خوزستان اشاره میکنیم.
باغ عباس آباد در شهرستان بهشهر، باغی صفوی است که بسان عروس زیبایی در دل جنگل و ارتفاع حدود 400 متری از سطح دریا و در خارج از منطقۀ شهری، دامن گسترانیده است. نظرآنلاین: زیبایی طبیعی و چشمانداز بینظیر مکان باغ، بهرغم صعوبت دسترسی و ساختوساز در آن، به حدی بوده است که شاه عباس صفوی رنج احداث باغ در این موقعیت را پذیرفته و پس از احداث، این عروس زیبا را از دید بسیاری از افراد مخفی کرده است، کما اینکه در نوشتههای تاریخی توصیفی از ویژگیها و فضاهای باغ نشده است. همنشینی جنگل بکر و طبیعی در کنار باغ عباس آباد با هندسۀ باغسازی ایرانی و وجود دریاچه همچون نگینی در بخش جنوبی، بر زیبایی و آرامش وصف ناشدنی باغ افزوده است. پس از شاه عباس، به علت رهاشدن باغ عباس آباد و غلبۀ طبیعت، باغ رسمی در دل جنگل مدفون و تنها دریاچۀ زیبای عباسآباد و بقایای چارتاقی در میان دریاچه خودنمایی میکرد و جز اهالی روستاهای نزدیک کسی طالب این مکان نبود. این باغ در سال 1346 با وجود تأسیسات سد، ساختمان میان دریاچه و دیوارۀ آجری سد در لیست آثار ملی ثبت شد و خبری از آثار باغ رسمی نبود. داستان باغ عباس آباد به
به گزارش نظرآنلاین نمایشگاه گروهی دروازه خورشید زیر نظر استاد بهداد پنجه زاده، ساعت ۱۶ امروز (شنبه ۱۷ تیرماه) در گالری نظرگاه آغاز به کار می کند. در نمایشگاه گروهی نقاشی دروازه خورشید آثار هنری ۲۱ دانشجو به نمایش گذاشته می شود. اسامی شرکت کنندگان به شرح زیر است: مریم اقدم، امیرپارسا برنجیان، سارا پاتیما، فاطمه پیلتن، هانیه حسن توکلی، نسیم حیدری، کیمیا دانشور، نرجس سخا، شهرزاد شیرزاد، مبینا صالحی، مریم طوماری، مریم عباسی طهور، گلنوش عزیز حقیقی، ریحانه کزازی، هلیا ملک محمدی، رزیتا منتظر، یکتا میرعلی، ماتینا نازپرور، هستی نسل سراجی، مریم هدایتی و محیا هور ساعات بازدید از نمایشگاه گروهی نقاشی دروازه خورشید به شرح زیر است: شنبه ۱۷ تیرماه ساعت ۱۶ تا ۱۸یک شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴ الی ۱۸ نشست اختتامیه: ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه آدرس: تهران، خیابان آزادی، خیابان قریب، پلاک ۲۳ بازدید از نمایشگاه برای تمام علاقه مندان آزاد است.
با وجود آنکه در مهرها استفاده از نقش زن روشی متداول نبوده، نمونه های نسبتاً محدود اما متفاوتی از مهرهای تزیین شده با نقش زن، از ایران باستان یافت شده که نشان دهنده نقش ویژه زنان در مُهرهای دوره ساسانی است.
رویکرد سیاسی به فضا، در نمونۀ میدان ولیعصر (عج) و دیگر نمونههای مشابه آن مسئلهساز شده است؛ فضاهای عمومی که بدون توجه به خواستهها و نیازهای شهر و جامعه در زمینۀ فراغت و گردشگری انتخاب شده و بهعنوان بستری برای نمایش قدرت و کسب اعتبار حاکمیت مورد بهرهبرداری قرار میگیرند
سیدامیر منصوری استاد دانشگاه تهران میگوید: «اقدامات مقطعی مانند پاکسازی مناطق و پراکنده کردن افراد آسیبدیده، نه تنها مشکل را حل نمیکند، بلکه آن را پیچیدهتر میکند. این سیاستها مانند درمان عفونت با پایین آوردن تب است؛ ظاهراً مشکل برطرف شده، اما ریشه اصلی همچنان پابرجاست.»
پس از حاشیه ساز شدن برخی اخبار در خصوص احتمال ساخت مسکن کوچک متراژ 25 متری در شبکه های اجتماعی و رسانه ها، موضوعاتی نظیر اهمیت الگوی ساخت مسکن در توسعه، اقتصاد کلان و زندگی اجتماعی شهروندان بیش از پیش پررنگ شد.
نشست الگوی مسکن در برنامه ریزی توسعه با حضور دکتر محمد خوشچهره، دکتر سید امیر منصوری و دکتر بیت الله ستاریان برگزار می شود.
ما محدودیت های خود ساخته برای خود تعریف می کنیم. میگویند تراکم شهر خیلی بالاست؟ آیا به صورت علمی بررسی شده که ما واقعا شهر پر تراکمی هستیم؟ من میگویم نیستیم.
تبلیغات گسترده، بازیگران سوپراستار، پردیسهای سینمایی بزرگ و مجهز، ساخت سالنهای سینمایی در شهرهای مختلف و دیگر موارد دهان پر کن، هیچ کدام برای نجات صنعت سینماهای ایران در مسیر جذب مخاطب کارآمد و کارساز نبودند؛ شکستی که معترفی نداشته و پشت ارقام بزرگ فروشهای سالانه پنهان شده است، اما به شهادت اطلاعات آماری، انکارناپذیر است.
در طول زندگی اجاره نشینی، کارتن ها نماد این جابجایی و اضطرابند و چنین است که با «نگرانی» از چند ماه قبل از موعد پایان قرارداد اجاره، چشمانش در خیابان به دنبال کارتنهاست، جعبۀ کارتن باید مقاوم باشد و تاب به دوش کشیدن زندگی او را داشته باشد پس مغازههایی را برای خرید کارتن های «خوب و مقاوم» به خاطر میسپارد که هرچقدر فروشندهاش منصفتر و سخاوتمندتر باشد، کرایهنشین بیشتر با او احساس صمیمیت میکند.
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.