ماجرای گل انار در دستان داریوش هخامنشی چیست؟/ نگاهی به نقش نمادین گلنار پارسی در کاشیکاری ایرانی
نقوش گیاهی مانند گل انار که در دورۀ ساسانی بر روی آثار مختلف اجرا شده اند، بعدها اساس نقوش گیاهی دوران اسلامی از صدر اسلام
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
نقوش گیاهی مانند گل انار که در دورۀ ساسانی بر روی آثار مختلف اجرا شده اند، بعدها اساس نقوش گیاهی دوران اسلامی از صدر اسلام
خلاقیت منبع ثروت اقتصادی و پیشران شهری است. شهر بندرها از دیرباز مکانی برای دادوستد بوده و از شهرها و روستاهای پیرامونی پذیرای نیروهای کارگری
مادی ها به بیانی ساده همان جوی های آب هستند که در گذشته به منظور تامین آب برای مناطق کشاورزی با در نظر گرفتن ویژگی
برای توسعه هنر بایست همگام با تغییر نیازها و مطالبات هنر مردمی اقدام کرد یا وظیفه هنرمند دستکاری ذهن مخاطب و اشاعه هنر قابل لمس
بحران های سرزمینی در دراز مدت جابهجایی گروههای انسانی از سرزمینها به مقاصد دیگر و خالیشدن آنها از سکنه، تخریب مولفههای هویتساز سرزمینی را سبب
در مینیاتور مطراقچی گونه و ساختارهایی می بینیم که با وضعیت امروز متفاوت بوده و تحول تاریخی این بناها و سبک آنها در تحقیق
مجسمه میدان حر تهران در سال 1314 در فضای میدان نصب شده است. پایه اصلی مجسمه میانه میدان و مجسمه شیرهای حریم میدان از آن
المان های مفهومی شهر، ایستگاهی است که گردشگری خلاق و گردشگری آهسته را به هم می رساند. جایی که پرسه زنی با یادگیری و معنا
محافل دانشگاهی به جای اصرار بر انجام تحقیقات هنری بر پایه مبانی نظری بیگانه بر خوانش تحلیلی موضوعات بومی براساس مشاهده و تدقیق در آنها
بهتر است شهر ابهر با بهره مندی از سبقه تاریخی، مقلد صرف میدان حر تهران نباشد و ضمن بهره گیری از پتانسیل هنری خود به
اساسی ترین غقلتی که با غلبۀ تفسیر در مواجهۀ هنر اتفاق می افتد، ماهیت مدیوم هنری و خصوصاً حسانیت آن است.
شهر به عنوان متولی اصلی مجسمه های شهری حق برخورداری از آثار با اصالت را دارد و شهر نباید تبدیل به گالری نمایش محصولات مولاژ
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.