درباره ما
نظرآنلاین
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
منو
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
سیدامیر منصوری استاد دانشگاه تهران میگوید: «اقدامات مقطعی مانند پاکسازی مناطق و پراکنده کردن افراد آسیبدیده، نه تنها مشکل را حل نمیکند، بلکه آن را پیچیدهتر میکند. این سیاستها مانند درمان عفونت با پایین آوردن تب است؛ ظاهراً مشکل برطرف شده، اما ریشه اصلی همچنان پابرجاست.»
احترام به فرهنگ از سوی گردشگران و جامعه میزبان، موضوعی جهانی است بهطوری که در همه کشورها در این زمینه نگرانیهای بسیاری مطرح است
«مشکل» دارای شرایط نو بودگی و تکینگی است که وقتی به «مسئله» تبدیل می شود از پیش هرگز جوابی نداشته و در حال تبدیل شدن به یک «پرسش» است.
The line ، ساخت شهر آیندهگرایانه نئوم با تمرکز بر پایداری محیطی، همخوانی با محیط زیست، جذب گردشگر و اقتصاد سیاسی برنامهریزی شدهاست
هدف برنامهریزی فضایی شناخت منابع سرزمین و چگونگی بهرهبرداری از این منابع و همچنین پیشبینی وضعیت آینده استقرار مطلوب انسان و عملکرد او در طبیعت است.
مرکز شهر مشهد از نظر تاریخی حرم مطهر رضوی است. در دوره معاصر، ساختار شعاعی شهر مشهد دستخوش تغییراتی شده و حرم دیگر مرکز هندسی کل شهر نیست.
فضای مجازی و استفاده روزافزون آن جهت برقراری انواع ارتباطهای اجتماعی و پیشرفت پلتفرمهای گوناگون در این زمینه تمامی ابعاد زندگی شهری را تحت تاثیر قرار دادهاست
سیدامیر منصوری استاد دانشگاه تهران میگوید: «اقدامات مقطعی مانند پاکسازی مناطق و پراکنده کردن افراد آسیبدیده، نه تنها مشکل را حل نمیکند، بلکه آن را پیچیدهتر میکند. این سیاستها مانند درمان عفونت با پایین آوردن تب است؛ ظاهراً مشکل برطرف شده، اما ریشه اصلی همچنان پابرجاست.»
باغ عباس آباد در شهرستان بهشهر، باغی صفوی است که بسان عروس زیبایی در دل جنگل و ارتفاع حدود 400 متری از سطح دریا و در خارج از منطقۀ شهری، دامن گسترانیده است. نظرآنلاین: زیبایی طبیعی و چشمانداز بینظیر مکان باغ، بهرغم صعوبت دسترسی و ساختوساز در آن، به حدی بوده است که شاه عباس صفوی رنج احداث باغ در این موقعیت را پذیرفته و پس از احداث، این عروس زیبا را از دید بسیاری از افراد مخفی کرده است، کما اینکه در نوشتههای تاریخی توصیفی از ویژگیها و فضاهای باغ نشده است. همنشینی جنگل بکر و طبیعی در کنار باغ عباس آباد با هندسۀ باغسازی ایرانی و وجود دریاچه همچون نگینی در بخش جنوبی، بر زیبایی و آرامش وصف ناشدنی باغ افزوده است. پس از شاه عباس، به علت رهاشدن باغ عباس آباد و غلبۀ طبیعت، باغ رسمی در دل جنگل مدفون و تنها دریاچۀ زیبای عباسآباد و بقایای چارتاقی در میان دریاچه خودنمایی میکرد و جز اهالی روستاهای نزدیک کسی طالب این مکان نبود. این باغ در سال 1346 با وجود تأسیسات سد، ساختمان میان دریاچه و دیوارۀ آجری سد در لیست آثار ملی ثبت شد و خبری از آثار باغ رسمی نبود. داستان باغ عباس آباد به
به گزارش نظرآنلاین نمایشگاه گروهی دروازه خورشید زیر نظر استاد بهداد پنجه زاده، ساعت ۱۶ امروز (شنبه ۱۷ تیرماه) در گالری نظرگاه آغاز به کار می کند. در نمایشگاه گروهی نقاشی دروازه خورشید آثار هنری ۲۱ دانشجو به نمایش گذاشته می شود. اسامی شرکت کنندگان به شرح زیر است: مریم اقدم، امیرپارسا برنجیان، سارا پاتیما، فاطمه پیلتن، هانیه حسن توکلی، نسیم حیدری، کیمیا دانشور، نرجس سخا، شهرزاد شیرزاد، مبینا صالحی، مریم طوماری، مریم عباسی طهور، گلنوش عزیز حقیقی، ریحانه کزازی، هلیا ملک محمدی، رزیتا منتظر، یکتا میرعلی، ماتینا نازپرور، هستی نسل سراجی، مریم هدایتی و محیا هور ساعات بازدید از نمایشگاه گروهی نقاشی دروازه خورشید به شرح زیر است: شنبه ۱۷ تیرماه ساعت ۱۶ تا ۱۸یک شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴ الی ۱۸ نشست اختتامیه: ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه آدرس: تهران، خیابان آزادی، خیابان قریب، پلاک ۲۳ بازدید از نمایشگاه برای تمام علاقه مندان آزاد است.
با وجود آنکه در مهرها استفاده از نقش زن روشی متداول نبوده، نمونه های نسبتاً محدود اما متفاوتی از مهرهای تزیین شده با نقش زن، از ایران باستان یافت شده که نشان دهنده نقش ویژه زنان در مُهرهای دوره ساسانی است.
رویکرد سیاسی به فضا، در نمونۀ میدان ولیعصر (عج) و دیگر نمونههای مشابه آن مسئلهساز شده است؛ فضاهای عمومی که بدون توجه به خواستهها و نیازهای شهر و جامعه در زمینۀ فراغت و گردشگری انتخاب شده و بهعنوان بستری برای نمایش قدرت و کسب اعتبار حاکمیت مورد بهرهبرداری قرار میگیرند
نمایشنامه «سرگذشت یک روزنامهنگار» در روزگار انقلاب مشروطه نوشته و اجرا شده و از تئاترهای موفق آن زمان بوده است. از این رو میتوان پی برد که این نمایشنامه در نسبت با اجتماع و زمانۀ خود پدید آمده و به دنبال ارائه یک پاسخ معنادار به وضعیت روزگار خود است. مسئلۀ این پژوهش آن است که این اثر پرمخاطب چگونه به شرایط اجتماعی روزگار خود پاسخ داده و جهانبینی مخصوص خود را در واکنش به نظام طبقاتی دوران خود مطرح میسازد. با بررسی اجزای مختلف نمایشنامه در دو لایۀ توصیف و تشریح روشن می شود که این نمایشنامه کلیت یکپارچهای را که افراد طبقۀ روشنفکر یا طبقۀ متوسط جدید به آن دست یافتهاند روایت میکند. شخصیتهای نمایش، خود نمایندگان طبقۀ مذکورند و در ساختارهای آگاهی خود به روزنامه میرسند و در این متن ساختار روزنامه کاویده میشود. در این بررسی روزنامه در کنار برخی از مفاهیم اصلی انقلاب مشروطه مانند آزادی قلم، مدافعۀ ظلم یا نهی از منکر قرار میگیرد. سپس کاستیهای روزنامه و نقدهای آن هم به میان میآید اما سرانجام شخصیتهای نمایشنامه در جهاننگری خود به رغم کاستیهای روزنامه، به ویژه در جامعۀ ایران، نیکیهای آن را بیشتر دانسته و روزنامه راهاندازی کرده و آن را توصیه میکنند.
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.