درباره ما
نظرآنلاین
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
منو
پایگاه تحلیلی - خبری نظرآنلاین
رسانه راهبردی - انتقادی پژوهشکده نظر
تازه ترین محصول انتشارات پژوهشکده نظر با عنوان بیانیه منظر سوم نوشته ژیل کلمان(ترجمه دکتر محمدرضا مهربانی گلزار) منتشر شد.
سیاستهای فرهنگی دولت حاکم بر چین پس از دوران اصلاحات منجر به تولید نوع خاصی از نگاه به زندگی و در نتیجه تغییر شکل شهر و الگوی مسکونی در این کشور شده است.
تصویر قصر ضحاك در نیمهشب ، علیرغم زمانی كه داستان در آن مطرح شده، و حتی وجود نشانههای آن یعنی ماه و ستارگان ، آسمان ابری، شمعهای در دست بانوان و مشعلهایی كه در دست نگهبانان قصر است هیچگونه نشانهای از تأثیرات فیزیكی نور كه در حالت طبیعی مورد انتظار است، دیده نمیشود.
با توجه به نوشتههای حکشده بر روی سنگهای یادبودی که در مسجد شیان نگهداری میشوند این مسجد در سال ۷۴۲میلادی در زمان سلسلۀ تانگ ساخته شده است.
وقتی «لوموند» در ۲۳ فوریۀ ۲۰۰۴ با تیتر «قلب پاریس دوباره طراحی خواهد شد» پروندۀ ساماندهی منطقۀ لهآل را علنی کرد، نگاهها به این بافت تاریخی پاریس معطوف شد
پرداختن به جزئیات، یک منظر را منحصر به فرد و معمار منظر را برجسته میکند. کتاب “جزئیات در معماری منظر معاصر” با معرفی بسیاری از معماران منظر معتبر دنیا، ۴۰ طراحی منظر تاثیر گذار که اخیرا تکمیل شده اند را نمایش میدهد.
شعایر گذر یعنى تولد، بلوغ، ازدواج، مراسم کفن و دفن و چرخۀ سالیانه جشن هاى تقویمى، به طور سنتى، دین چینى را تعریف مىکند.
تازه ترین محصول انتشارات پژوهشکده نظر با عنوان بیانیه منظر سوم نوشته ژیل کلمان(ترجمه دکتر محمدرضا مهربانی گلزار) منتشر شد.
شهر، یک ابر سیستم باز و پویاست و رابطه افقی و عمودی مردم و مدیران بصورت شبکه ای، متصل، و مستمر برای هم افزایی و ارتقای کارآیی و کاهش تنش واجب است.
شاید در نگاه اول نورپردازی ساختمان نوساز در یک محله علاوه بر زیبایی، کمی نور هم به فضا اضافه کند اما چه میزان انرژی باید صرف روشنایی عمودی بنا شود؟
از مهمترین وظایف دبیرخانه کانون ملی هماهنگی گردشگری، ايجاد ارتباط و هماهنگی بين کليه دستگاهها و نهادهای دولتی و غيردولتی مرتبط با صنعت گردشگری است.
در دنیای امروز شهری بدون حضور آثار هنری را نمیتوان متصور بود، اما از هر فضای شهری و با هر رویکردی نمیتوان انتظار کارکرد درست هنر شهری داشت.
در شهرهای ایران به طور کلی سه گروه سیستم آبی وجود داشته است: یکی بر مبنای آبهای زیرزمینی، یکی بر مبنای آبهای جاری و دیگری بر مبنای آبهای سطحی. در این میان اما شبکۀ آبی شهر بخارا نمونۀ قابل توجهی است. این شبکۀ آبی که سابقهای از دوران پیش از اسلام دارد، در طول اعصار مختلف از ساسانیان تا تیموریها و دوران خانهای ازبک، دستورالعمل سیر توسعهای را همگام با توسعۀ شهر بخارا طی کرده تا اینکه در اوایل قرن ۲۰ بخشهای عظیمی از آن نابود شد و از میان رفت. اما در بازسازی مرکز تاریخی شهر در ۱۹۷۰-۱۹۹۰ میلادی به گونهای حداقلی نقش منظرین خود را در درک گردشگران از بخارا بازیافت. در تعریف ساختار شهر بخارا میتوان چنین گفت که بخارا مجموعهای از مراکز و خردهمراکز شهری است که مراکز اکثر آنها به جز آنها که درون شارستان قرار گرفتهاند، با حوض مشخص بوده است. ساختار شهری بخارا در درجۀ اول به مسیرها و در درجۀ دوم به مراکز شهری بزرگ و کوچک متکی است. سیستم آبی شهر بخارا نیز شامل رود، نهر و حوضها، در گام نخست محدود به ربض شهر و دیههای آن بوده و باغات، مزارع، کوی و کوشکهای ربض را مشروب میکرده است. از
نظرآنلاین کانال علمی، تحلیلی و انتقادی است که پژوهشکدۀ نظر در زمینۀ رویدادهای هنر، محیط، منظر، شهر، معماری، میراث و گردشگری راه اندازی کرده است.
شماره تماس: 66435985-021
تمامی حقوق این وب سایت برای پژوهشکده نظر محفوظ است.